Летище ­Горна Оряховица може да загуби международния си статут след 1 януари 2007 г., опасяват се от аерогарата, пише в."Янтра днес".

Портът е без радар и почти без навигационно оборудване. Повече от година се бави прехвърлянето на собствеността от военното на транспортното министерство.

Застрашена е безопасността и сигурността на полетите, а това е грижа на държавата, предупреди Христо Христов, изпълнителен директор на Летище ­ Г. Оряховица.

Близо 20 пъти под нормите е осветяемостта на Летището. Преди повече от един месец съм изпратил докладна в Главна дирекция на Гражданска въздухоплавателна администрация с искане за авариен ремонт на изгорелите жерета, каза той.

По думите му са необходими не повече от 20 000 лв. Ремонт на осветлението на пистата не е правен от 80-те години.

Летището няма генерален план. Той е задължителен, това е документът за самоличност на аеропорта, заяви Христо Христов.

През последните 15 г. са разработвани идейни проекти за развитието на отделни елементи от Летището, но реконструкцията и модернизацията му на нямат завършен вид.

Финансирането на дейността, свързана с рехабилитацията на съоръженията от летателното поле ­ сгради, пътническия терминал и прилежащата структура на летището, се осигуряват от ГД на ГВА.

Само за технико-икономическото проучване, предшестващо изработването на генералния план, са необходими 350­ 450 000 евро. Сметките са направени от американската консултантска фирма USTDA.

Работим на ръба на възможностите си, досега крепихме Летището като рохко яйце, каза Христо Христов.

От 2001 г. до сега обслужените товари са намалели 4 пъти. м.г. чрез каргополети са превозени 601 т товари, обслужени са 331 пътници.

Проектните възможности на Летище ­ Г. Оряховица ще бъдат представени на международен форум в Дубровник от 24 до 26 октомври.