На 1-ви септември 2007 г. „Български държавни железници" ЕАД приеха от „Сименс" локомотив от серия ES64U2, отличаващ се със забележителното ниво по отношение на управление, поддръжка и ремонт, както и с атрактивен футуристичен екстериор, съобщиха от БДЖ.

Локомотивът от серия ES64U2 е най-съвременната конструкция на универсален четириосен локомотив, която се произвежда от заводите на „Сименс". Концепциониран е за обслужване както на високоскоростни пътнически влакове, така и на тежки товарни влакове.

Машината е с мощност от 6400 кВт и развива максимална скорост 230 км/ч.

На проведеното през 2001 г. в Париж изложение на железопътна техника, локомотивът е удостоен с престижната награда „Брунел" за най-добър дизайн.

Машинистът управлява локомотива от климатизирана кабина снабдена с допълнителни нагреватели в зоната под краката, нагреватели против изпотяване на стъклата, щори за стъклата, отопляеми външни огледала задействани от машиниста и прибиращи се автоматично при ускоряване.

На разположение на локомотивния персонал е термокамера за съхраняване и подтопляне на храна и ободряващи напитки.

Чрез дисплея от модулния показващ уред машинистът получава информация за измерените стойностти на контролираните параметри, работните състояния на локомотива, диагностика, повреди. При възникване на повреда върху дисплея незабавно се появява пълна информация за нея и прецизни указания към машиниста за действията, които трябва да предприеме, с цел отстраняването й.

Цената на един нов локомотив от серия ES64U2 е около 5 млн. евро.