Двете компании ускориха работата по новото начинание като закупиха канадската компания Ballard Power Systems, която е специализирана в проучване и производство именно на такива клетки. Фирмата притежава редица патенти и 150 високо образовани инженери и специалисти, коментира Financial Times.
Автомобилите задвижвани от горивни клетки използващи водород, отделят като отпадъчен продукт единствено водна пара. Горивните клетки са и много по-енергийно ефективни от двигателите с вътрешно горене.
„За съжаление, все още проучвателните дейности не са дали резултат, който да ни позволи да използваме по-широко тази технология", коментира един от ръководителите на проекта.
Компаниите Daimler и Ford преди бяха основни акционери в Ballard, които са пионери в разработката на подобни клетки още от началото на 90-те години. До сега компанията не е успяла да създаде продукт, който да е конкурентоспособен на обикновените двигатели ползвани в автомобилите. До момента са произведени само 130 леки автомобила, камиона и автобуса, работещи с водородни горивни клетки.
Говорителят на Ford е коментирал, че с темповете на поскъпване цената на петрола и прогнозите за недостиг на суровината в близко бъдеще, водородната индустрия ще започне да измества тази подчинена на петрола все повече.
Собствеността над кооперацията ще се раздели както следва: Daimler взима 50.1%, а на Ford се падат точно 30%. Ballard ще вземе останалите 19.9%. Всеки един от тримата партньори ще вложи по $60 млн. в начинанието. Няколко други автомобилни производителя също предвиждат сериозни проучвателни дейности в технологията с горивни клетки, като част от стратегията си за създаване на алтернатива на двигателя с вътрешно горене.
Hondaпланира да покаже първия си комерсиален проект на кола с водороден двигател на автомобилното изложение в Лос Анджелис по-късно този месец. Автомобилът може да измине до 500 км. с пълен резервоар, а максималната скорост е 160 км/ч. В началото той ще се продава само в САЩ и Япония.
От Daimler са обявили миналата седмица, че очакват автомобилите с горивни клетки да станат масово производство някъде между 2012 и 2015 г. От Mercedes коментират, че искат да създадат водороден автомобил на базата на B-класата си. BMW пък са заети в търсенето на технология, която да позволи използването на водород като гориво в двигателите с вътрешно горене.
Според специалисти, горивните клетки стават все по-добри, а цената пада бързо, въпреки че все още е в порядъка на 100 пъти по-висока от тази на двигателите с вътрешно горене. Според други, електрическите автомобили като Chevrolet Volt, в момента са доста по-обещаващи от водородните си събратя.
GM са решени да пуснат в масово производство своя Volt през 2010 г.
* Горивна клетка - електрохимично устройство, което преобразува химичната енергия на окисляването на дадено гориво в електрическа енергия. Типичните реактанти, използвани в горивната клетка са водород, подаван на анодната страна и кислород (от въздуха) на катодната страна (водородна клетка). Типично за горивните клетки е, че реактантите се втичат, а продуктите от реакцията изтичат непрекъснато и по такъв начин се осъществява дълготраен процес на производство на енергия, с виртуална продължителност, равна на продължителността на подаване на флуидите. (Уикипедия)
alibaba
на 13.11.2007 в 11:38:40 #2На ток ли ще е, на водород ли ще е, целта е мафията отново да продава суровината и коснумативите!
Abadbobata
на 13.11.2007 в 07:46:24 #1Първо и най-важно: ВОДОРОДА Е ПРЕНОСИТЕЛ НА ЕНЕРГИЯ, А НЕ ЕНЕРГИЕН ИЗТОЧНИК!!! ВОДОРОДА Е ЧИСТ КОЛКОТО Е ЧИСТА ЕНЕРГИЯТА, КОЯТО СЪХРАНЯВА. А в момента 95% от водорода се прави или от природен газ или от въглища. Докато няма огромен излишък на ВЕИ енергия Водородната икономика е пълна глупост. Има два вида коли базирани на водорода като гориво: - двигател с вътрешно горене дето гори водород, вместо например метан или газ (разработка на BMW) - Електромобил който използва горивна клетка за производство на електричество като преди това складира електричеството в БАТЕРИЯ Абсолютно аналогични и много много по-ефтини на втория вид са електромобили с пробег около 100-200 км ( има ги в момента), които имат и дизелово генераторче на ток което върви на биодизел (има ги в момента). В крайна сметка въпрос на време е да се разработи батерия, която да издържа 500, че и 1000, км и да обезсмисли сичките теа глупости.