Премиерът Сергей Станишев днес заяви, че държавата има възможност да участва в доизграждането на автомагистрала "Тракия", съобщава БНР.
Срокът, в който българо-португалският консорциум, спечелил концесията, трябваше да осигури финансирането за доизграждане на магистралата, изтече още в сряда. До края на седмицата не се случи "нещо особено", както и очакваше министърът на регионалното развитие Асен Гагаузов.
Следователно концесия за АМ Тракия вече няма.
Сега Станишев първо очаква доклад от Гагаузов и тъй като условията, на които консеционерът трябва да отговаря, не са изпълнени, ще се премине към вариант държавата да участва в доизграждането на автомагистрала "Тракия".
По-рано през седмицата министър Гагаузов обясни, че МРРБ може да задвижи процедура по обявяването на нов търг за месец и половина.
"Всичко останало", според Гагаузов, може да бъде направено за около година и половина. Ако няма допълнително забавяне, цената на строителството може да се побере в настоящите предвиждания, "но трябва да се има предвид и цената на петрола в световен мащаб".
Този път се очаква българските фирми "Трейс груп", "Мостстрой" и "Главболгарстрой" да получат поръчката за строеж на автомагистралата. Най-вероятно е посочените компании да си поделят разходите по рестартирането на проекта, очаквайки държавни средства към края на годината.
През 2005 г. министър Гагаузов настояваше, че за строителството на АМ "Тракия" "смислена алтернатива" на българо - португалският консорцим няма, припомнят наши журналисти.
Тогава изграждането на важната пътна артерия бе поверено на българските "Техноекспортстрой" и "Автомагистрали", които имаха общо 49% в съвместното предприятие, както и на португалските фирми МСФ, "Лена" и "Сомаг".
Участието на непознати португалски фирми, както и липсата на прозрачност в търга, доведе до множество коментари в пресата, бизнеса и политиката, че отпуснатата концесия за автомагистралата е "грабежът на века".
Уверенията за "огромните положени усилия" за подобряване на концесионния договор и срещите на Станишев с португалския му колега не могат да оправдаят трите години застой на важния инфраструктурен проект.
Сега правителството смята да отдели 100 милиона лева от републиканския бюджет, за да се стартира строежът на магистралата чрез възлагане на обществени поръчки. По работилата и по-рано схема, българските фирми могат да започнат строителството на аутобана, "пък в края на годината държавата ще се разплати".
cлед новините
на 18.05.2008 в 09:31:59 #6Значи тая магистрала никога няма да бъде построена. Ония крадяха ма поне строяха. Сега ДА ще кърши ръце пред невидими препядствия и ще вика ми това ми онова айде двестагодишен градеж/грабеж
mc solaar
на 17.05.2008 в 21:41:06 #5неизвестни са си 'португалците' офшорки , те ако ни бяха известни -нямаше да пишем тука...
Само Левски
на 17.05.2008 в 21:35:14 #4Лично неизвестните на теб португалски фирми са борсови компании на Лисабонската борса с дългогодишна история.Преди дни спечелиха поръчка за строеж на пътища в Мароко.А що се отнася до далаверите на комунистите сега ще видите как се строят златни магистрали от Васил Божков и компания за пари в пъти повече от предложените от португалците.
лично мое мнение
на 17.05.2008 в 19:59:50 #3Елементарна система за хвърляне на прах в очите! Отиват бившите комунисти някъде в чужбина с изпраните милиони, правят фирма там (в чужбина), и след това се връщат в БГ като "западни инвеститори"! Такива са и трите никому непознати португалски фирми! Наистина, не сме толкова прости !!!
marana
на 17.05.2008 в 19:22:33 #2АМ АМ АМ
Mitsubishi
на 17.05.2008 в 18:12:54 #1Крайно време беше най-важната АМ да се дострои. Най-важното обаче е да има 3 връзки на АМ-лата със Стара Загора!!!