Потенциалът за промени в сини чипове, включени в Дау Джоунс остава висок, според ръководителя на комисията за надзор на индекса, като в същото време обявяването на General Motors в несъстоятелност е станало по-вероятно, според Ройтерс.

И GM и Citigroup се нуждаят от големи вливания на капитал от страна на правителството, за да продължат да оперират, и докато производителят на автомобили е все по-близо до фалит, капиталовият недостиг на банката все още остава незначителен.

"Веригата от събития, включващи GM и Citi изглежда се движи в определена посока", каза Джон Престбо, изпълнителен директор на надзорната комисия за DJI.

В понеделник, Фриц Хендерсън, главен изпълнителен директор на GM, каза, че е "по-вероятно" компанията да подаде документи за несъстоятелност, за да се преструктурира по-лесно, въпреки че все още има шанс това да бъде избегнато.

GM, може да не бъде единствената жертва в Dow, тъй като Citi също може да се окаже пред сериозни проблеми, тъй като капитализацията на финансовата институция намаля силно от нивата от 2007 г., а правителството може да увеличи своя дял в компанията, според Ройтерс.

Двете дружества вероятно ще се изправят пред изключване според Престбо, който обаче не е посочил кои компании евентуално ще заместят изпитващите проблеми GM и Citi. Той смята, че премахването на застрахователния гигант American International Group от Dow миналия септември прави финансовия сектор недостатъчно представен. AIG беше заменена с компанията за хранителни продукти Kraft Foods.

"Банките ни са (в индекса) доста разнообразни, но AIG е застрахователно дружество, като основната му дейност, не е представена в Dow в момента," счита Престбо.

Той е заявил, обаче, че отпадането на GM и Citi от Dow не е факт и може и въобще да не се случи.

Потенциалът за промени в сини чипове, включени в Дау Джоунс остава висок, според ръководителя на комисията за надзор на индекса, като в същото време обявяването на  General Motors в несъстоятелност е станало по-вероятно, според Ройтерс

И GM и Citigroup се нуждаят от големи вливания на капитал от страна на правителството, за да продължат да оперират, и докато производителят на автомобили е все по-близо до фалит, капиталовият недостиг на банката все още остава незначителен.

"Веригата от събития, включващи GM и Citi изглежда се движи в определена посока", каза Джон Престбо, изпълнителен директор на надзорната комисия за DJI.

В понеделник, Фриц Хендерсън, главен изпълнителен директор на GM, каза, че е "по-вероятно" компанията да подаде документи за несъстоятелност, за да се преструктурира по-лесно, въпреки че все още има шанс това да бъде избегнато.

GM, може да не бъде единствената жертва в Dow, тъй като Citi също може да се окаже пред сериозни проблеми, тъй като капитализацията на финансовата институция намаля силно от нивата от 2007 г., а правителството може да увеличи своя дял в компанията, според Ройтерс.

Двете дружества ще се изправят пред изключване според Престбо, който обаче не е посочил кои компании евентуално ще заместят изпитващите проблеми GM и Citi. Той смята, че премахването на застрахователния гигант American International Group от Dow миналия септември прави финансовия сектор недостатъчно представен. AIG беше заменена с компанията за хранителни продукти Kraft Foods.

"Банките ни са (в индекса) са доста разнообразни, но AIG е застрахователно дружество, като основната му дейност, не е представена в Dow в момента," счита Престбо.

Той е заявил, обаче, че отпадането на GM и Citi от Dow не е факт и може и въобще да не се случи.