„Наши джебчии в Скотланд ярд", разкрива от първата си страница „Стандарт"
Родни джебчии може да се уредят с кралска служба. Те обаче трябва да станат тайни агенти на Скотланд ярд. Това не е сценарий за продължението на култовия филм "Мисия Лондон", а операция "Тишина" на британската полиция.

Нейната цел е да се ударят българските и румънските улични апаши, от които е пропищяло лондонското метро, съобщава вестник "Ивнинг стандард". Периодичните хайки срещу джебчиите не дават желания резултат. Затова сега целта на властите в Лондон е да открият главните организатори на престъпните мрежи, които прибират огромни суми от джебчийство.

Скотланд ярд планира да внедри свои хора сред крадците, за да ги удари отвътре. На Острова имат информация, че цели кланове български роми правят набези в метрото.
Още от статията на „Стандарт"

„Акция „Бедни роднини" за политици и магистрати", информира от първата си страница „Монитор"
Масови проверки на преотстъпените терени на социално слаби у нас започва прокуратурата. Целта е да се установи има ли и други висши чиновници и политици освен четиримата съдии, които са намазали с хотели по „втория начин". Върховната административна прокуратура започва тотална проверка на всички случаи на отстъпено право на строеж върху имоти, частна общинска собственост в цялата страна. При нея ще се проверява не само дали деца на магистрати са получили това право като крайно нуждаещи се, а всеки случай, при който за отпуснатото право не е имало решение на общинския съвет, както изисква законът, а е правено само с акт на кмета.

На мушката ще бъдат депутати, министри и други управници, обясни вчера зам. главният прокурор Валери Първанов. До момента прокуратурата е получила няколко сигнала за подобни афери. „Проверката е по нареждане на главния прокурор Борис Велчев. Тя ще обхване територията на цялата страна. Най-задълбочено обаче ще се проверяват курортите по морето и в планините", допълни още Първанов.

Миналата седмица председателят на Върховния административен съд Константин Пенчев отстрани от председателски длъжности трима съдии, чиито роднини са получили имоти с право на строеж в Приморско като крайно нуждаещи се. Това са съдиите Николай Урумов, Андрей Икономов и Панайот Генков. С имоти са се облажили и роднините на председателя на Софийския апелативен съд Веселин Пенгезов и на бившия апелативен прокурор на Бургас Йордан Иванов. По случая тече проверка във ВСС.
Още от статията на „Монитор"

„Прокурори ще преровят общините за сделки тип "Приморско", съобщава от първата си страница „Дневник"
Повсеместна проверка на правото на строеж, което общините са давали на частни лица върху имотите си, обяви зам. главният прокурор Валери Първанов. Повод за нея са случаите с роднините на магистрати, получили право да строят край морето в Приморско като крайно бедни.

Обвинителите са си дали срок от един месец, в който да преровят всички общини в страната. Фокусът на действията им обаче ще са морските и планинските курорти. Прокурорите ще изискат документацията за всички случаи на отстъпено право на строеж върху общинска земя през последните години и ще проследят дали са спазени всички законови изисквания, обясни Първанов.

Едно от тях например е дали решението е взето от общинския съвет, който единствен има право да издаде подобен акт след 2004 г. Друго условие е провеждането на публичен търг или конкурс. При случаите с крайно нуждаещи се, за каквито са се представили роднините на магистратите, търг не се изисква, затова ще се гледа дали  имат адресна регистрация в общината поне 5 години и дали нямат други имоти.

Зам. главният прокурор съобщи също, че се води разследване за подкуп по случая със строежите на роднините на Андрей Икономов, Панайот Генков и Николай Урумов от Върховния административен съд, председателя на Софийския апелативен съд Веселин Пенгезов и бившия апелативен прокурор на Бургас Йордан Иванов, чиито роднини строят край морето.
Още от статията на „Дневник"

„Магистратите с имотни роднини в Приморско се разследват за подкуп", съобщава от първата си страница „Сега"
Прокуратурата е образувала разследване за подкуп по скандала с отстъпеното право на строеж в Приморско на роднини на висши магистрати, които са се обявили са социално слаби. "Със сигурност е установено, че имотите са дадени без правно основание, следователно са облага. Има данни за престъпление, но все още не са достатъчни за повдигане на обвинение", обяви вчера зам. главният прокурор Валери Първанов.

За да успее, прокуратурата трябва да докаже, че магистратите са знаели, че правото на строеж се отстъпва неправомерно, и това е станало с тяхно съгласие. Става дума за случаите с дъщерите на Николай Урумов и Панайот Генков от ВАС, на шефа на Софийския апелативен съд Веселин Пенгезов, за доведения син на Йордан Иванов от Апелативната прокуратура в Бургас и майката на Андрей Икономов от ВАС. Установено е, че роднините са подали молби за право на строеж, преди да бъдат регистрирани адресно в Приморско, въпреки че изискването е да са живели там поне 5 години преди това.

От прокуратурата са изискали всички дела във Върховния административен съд, по които община Приморско е страна, за да проверят по кои от тях в съдийския състав са участвали Урумов, Икономов или Генков. Първанов уточни, че става дума за 100-150 производства. Той не успя да каже в колко от тях общината е спечелила делата и в колко е загубила.

Софийската градска прокуратура всъщност ще се занимава с производство за неправомерно отстъпено право на строеж срещу виновни длъжностни лица от общината в Приморско, което е образувано още през 2008 г. от Окръжната прокуратура в Бургас. На 26 ноември 2009 г. обаче то е спряно от прокурор Величка Костова с мотива, че Деница Урумова (която е младши съдия в Благоевград) не може да бъде открита на територията на страната. Делото е възобновено от прокурор Гергана Илиева едва на 3 май т.г., след като в медиите се появи информацията за злоупотребите в морското градче. "Поведението на прокурор Костова ще бъде проверено", каза зам. главният обвинител.
Още от статията на „Сега"

„Отлагаме кандидатстването си за ERM-2 за 2011 година", избира за заглавие на първата си страница „Класа" прогнозата на вицепремиера Симеон Дянков
Ще подадем заявление за членство в чакалнята на еврозоната ЕRМ-2 през 2011 г. Това заяви вицепремиерът и финансов министър Симеон Дянков, цитиран от Ройтерс. „Не можем да кандидатстваме тази година. Трябва да почакаме. Но от 1 януари 2011 г. ще сме в готовност за действие", категоричен бе финансист № 1. Вчера той участва на финансов форум в Букурещ по покана на румънския си колега Себастиaн Владеску.

Това е третото отлагане за кандидатстването ни във валутен механизъм 2. През октомври миналата година Симеон Дянков уточни, че въпросът за приемането на България в чакалнята за еврото ще се разглежда най-рано през февруари 2010 г., когато всички държави подадат конвергентните си програми. През април т.г. обаче премиерът Бойко Борисов обоснова новото отлагане със скрития дефицит, на който се натъкнаха управляващите. Той удвои дупката в хазната на 3,9% от БВП през 2009 г. Според Ройтерс кризата с дълга в еврозоната може да забави влизането на нови членове във валутния съюз до втората половина на десетилетието, като най-ранната дата за България е 2015 г.

На форума в Букурещ Дянков потвърди прогнозата на подуправителя на БНБ Калин Христов пред информационната агенция от вторник, че целта на правителството за тази година е овладяване на бюджетния дефицит под 4,8%, а не както бе заложено досега 0,7%. Според Дянков София планира да продаде дълг на местния пазар в размер на 200-300 млн. лв. през тази година.

Вицепремиерът прогнозира също така икономически бум в държавите в Централна и Източна Европа (ЦИЕ) до 5 години. Според него те се справят по-добре с кризата, като даде за пример Полша, която е единствената държава в ЕС, която отбеляза икономически растеж в условия на рецесия, а Естония предстои да стане 17-ият член на еврозоната.
Още от статията на „Класа"

„Да осъдиш държавата - възможно и много евтино", е заглавието на анализ на „Дневник"
Да водиш дело срещу държавата или общината за вреди, причинени от техни действия и бездействия, струва 10 лв. Толкова е таксата за граждани в административния съд. За фирмите е 50 лв.

Хората обаче често пренебрегват формалните изисквания на съдебния процес, а това им струва доста по-скъпо, тъй като загубилият делото поема всички разноски, включително и тези за юрисконсулт на ведомството ответник.

По молба на "Дневник" административният съд на София предостави няколко типични дела, които показват грешките, които трябва да се избягват, за да не се "спъне" човек в правните детайли в битката с администрацията, както и успешните примери на граждани и фирми, спечелили компенсация за чиновнически безобразия.

Според председателя на съда Лозан Панов е рисковано хората да водят тези дела без адвокат. Той припомни, че социално слабите могат да поискат освобождаване от държавна такса и да ползват служебен адвокат по Закона за правната помощ.

Всеки, който планира да съди държавата или общината за вреди, трябва да знае няколко основни изисквания, на които да отговаря искът му, за да успее в съда:

- вредите трябва да са причинени от незаконосъобразни актове, действия или бездействия на администрацията

- дължи се обезщетение за имуществени и неимуществени вреди

- те трябва да са пряка и непосредствена последица от увреждането.
Още от статията на „Дневник"

„Сменят топломери с решение на входа", разкрива „Стандарт"
Смяната на топломерите може да се превърне в поредния проблем пред абонатите на топлофикационните дружества. От тази година започват да изтичат гаранциите на уредите, затова предстои поетапната им подмяна с нови. До началото на отоплителния сезон близо 10% от абонатите или около 50 000 жилища, ще трябва да се сдобият с нови топломери. Проблемът не е толкова в самата им подмяна, а в бумащината и условията, които поставят топлинните счетоводители. В една от фирмите за дялово разпределение изискват, преди да се пристъпи към подмяната на уредите, за това да има решение от общото събрание на блока. Защо трябва да се решава нещо, което е задължително и какво ще стане, ако абонатите са забравили кога са сложени топломерите им и не свикат общо събрание, недоумяват столичани. Докато топлинните счетоводители знаят кога са сложени всички уреди и могат да следят кога изтича гаранцията им. Защо не демонтираха старите уреди и не поставиха новите, когато хора от топлинните счетоводители идваха да отчитат показанията за използване на парното през изминалата зима, питат се абонатите. Сега хора на топлинния счетоводител ще трябва да ходят втори път до абонатите и едни ден хора от целия блок ще трябва да си стоят по домовете.

При друга фирма за дялово разпределение обаче нещата не стоят така. Тя предлага на абонатите си да не сменят целия уред, а просто да се подмени батерията на стария. Операцията може да стане още при отчитането на показанията на топломерите за изминалия отоплителен сезон. Проблемът обаче е, че отчетниците не носят много батерии в себе си и те може и да не стигнат за целия блок, ако всички пожелаят да си ги сменят, признават от фирмата. Също така трябва да се има предвид и че смяната на батерията не дава гаранция, че уредът ще работи безотказно през следващите 10 години. Затова абонатите трябва редовно да проверяват дали дисплеят му свети и ако изгасне, веднага да алармират топлинния си счетоводител.
Още от статията на „Стандарт"

„При БДЖ социализмът никога няма да си отиде", е заглавието на анализ на „Сега"
Злополучната лобистка поправка в Закона за автомобилните превози, която щеше да спести по 200 (!) лв. на автобусните превозвачи за сметка на по-общи стандарти за превоз на деца, може да се окаже само върхът на айсберга в този проект. Внимателният прочит на документа, който бе светкавично изтеглен от премиера Бойко Борисов, показва, че само който не е поискал да прокара нещо в този проект, не е успял. Има текстове, които направо смайват - авторите им са направили опит да лобират в полза на държавните железници с похвати от времето на плановата икономика.

В проекта например е записано, че за първи път БДЖ ще бъде включена в националната транспортна схема, която досега определяше колко автобуса тръгват от различните населени места в определени часове и по какви разписания. За последно такава схема бе направена преди десетина години и в нея бяха включени всички автобусни линии, които свързват населени места от различни области. На общинските съвети по места бе дадено правото да провеждат конкурси и да избират превозвачи по линиите, а държавата в лицето на министерството на транспорта се грижеше само да съгласува разписанията и да решава споровете.

Всичко това според транспортния министър Александър Цветков е довело до много лоша ситуация - в България вече има 2700 редовни автобусни линии, а пътниците по влаковете непрекъснато намаляват. Министърът смята, че така се е създало свръхпредлагане, при което позицията на БДЖ е губеща. И неговото предложение е: да се закрият част от автобусните линии, за да се осигурят пътници на БДЖ.
Още от статията на „Сега"

„Избелват с химикали брашното за хляба", предупреждава „Стандарт"
Брашното за белия хляб се избелва с химикали, твърдят специалисти по хранене. Много фирми купуват некачествено, но евтино брашно, което изкуствено се прави да изглежда първокласно. По-бялото брашно дава и по-добър цвят на хляба. Така готовите самуни се продават на по-висока цена, отколкото предполагат вложените в него продукти, разказват пекари. Никой не знае какво точно има в самуните. Това твърди специалистът по хранителни и сладкарски изделия и европейски експерт по хранителна безопасност Гроздан Караджов пред Фокус.

Стигнали сме до куриоза да няма натурално брашно, което да не е третирано с нещо, твърди той. Това автоматично означава, че в магазините е изключено да се намери истински традиционен български хляб, защото в него не трябва да има никакви други добавки освен чисто брашно, вода и мая. Според Караджов основните виновници за това са търговците на добавки, които се опитват да пробутват продуктите си на всяка цена. "Знаят се и непозволени средства, с които търговците пробутват добавките си, за да бъдат слагани както в мелниците, така и в хлебозаводите. Още по-жалко е, че повечето от тези хора изобщо не знаят какво точно слагат. Каквото им даде търговецът - това е, а що се отнася до състава - един Господ знае какъв е", коментира Караджов.
Още от статията на „Стандарт"

„Оперативна програма "Транспорт": Движение на първа скорост", обобщава „Дневник"
Договарянето и работата по инфраструктурните обекти, финансирани с европейски средства, продължава да буксува 10 месеца след идването на власт на кабинета "Борисов". Това показва прегледът на трите оперативни програми "Транспорт", "Околна среда" и "Регионално развитие", за които са предназначени около 5.5 млрд. евро (от общо над 6.7 млрд. евро за България до 2013 г.). Вчера "Дневник" представи развитието по "Околна среда" - първата оперативна програма, за която България получи предупреждение за спиране на средства и по проектите в която все още няма реален напредък. Днес е ред на програма "Транспорт", а утре ще завършим с отличника в групата - "Регионално развитие".
И при кабинета "Борисов" оперативна програма "Транспорт" продължава да се движи на първа скорост. По тази програма трябва да се реализират големите инфраструктурни проекти в областта на железопътния, земния и водния транспорт.

За нея са предвидени и най-много средства за усвояване от еврофондовете - около 2 млрд. евро, в сравнение с останалите шест оперативни програми. От тези средства към 1 май обаче са разплатени едва 55 млн. евро, или малко над 3%.

Така днес вече се говори за риск от загуба на средства в края на 2011 г. в размер на 131 млн. евро по думите на Галина Василева, ръководител на оперативната програма. "За съжаление процесът на изместване на прогнозите за подготовка и изпълнение на проектите не е напълно овладян и действително заплашва финансовото изпълнение на програмата", каза Василева на 12 май по време на представянето на напредъка пред парламентарната комисия по еврофондовете.

Засега единственият проект с реално изпълнение е строителството на софийското метро. То започна при правителството "Станишев" и кмета (тогава) Борисов. Десетте месеца от управлението на кабинета "Борисов" стигнаха да се подпише договора за 357 млн. лв. за доизграждането на магистрала "Тракия".

Проблемът обаче е, че все още апликационната форма не е изпратена в Европейската комисия за одобрение, от което зависи включването на този проект в програмата и отпускането на парите.

Другият движещ се, макар и със закъснение, проект е подновяването на участъци от жп линията Пловдив - Бургас. В началото на май тръгна и модернизацията на жп линията Свиленград - турска граница. С това успехите се изчерпват.
Липсата на средства за отчуждения и археологически проучвания са основната пречка пред проектите, каза Василева. Тя даде за пример връзката на магистрала "Хемус" с околовръстния път на София - има готов проект, но строителството се отлага за 2011 г. заради липсата на 23 млн. лв. за отчуждения.
Още от статията на „Дневник"

„Възкръсват стари контрабандни канали от времето на Костов", казва в интервю за „Сега" бившият финансов министър Милен Велчев
Г-н Велчев, навлиза ли страната в дългосрочна депресия, както вещаят някои икономисти?
- Това зависи от нас самите. Разбира се, ако ЕС навлезе в такъв период, ние трудно ще го избегнем. Виждаме, че икономиките на основните европейски партньори започват да излизат от кризата. Разочароващо е, че не го правим и ние.

Забелязва ли се изобщо някакво икономическо оживление у нас или само финансовият министър го вижда? Голям оптимист е напоследък.
- Може би това му е работата. Оптимистичните знаци за съжаление напоследък не са много. Един от тях е възстановяването на износа. Макар че видни представители на бизнеса го отдават на по-високите цени на експортните стоки - основно метали и горива, а не на растящите обеми. За да тръгне да се възстановява, икономиката не може да разчита само на скромния растеж на износа. Трябва да разчита и на завръщане на инвестициите.

Кога е реалистично да започнем бавно да изгазваме от кризата?
- Зависи от адекватните действия на правителството и от развитието на европейската икономика. За съжаление, актуализираният бюджет не дава окуражителни сигнали в тази посока.

Какво съзирате в този бюджет - лекарство или бомба със закъснител?
- Съзираме плъзгане по лесната пързалка на растящия дефицит. Отчайващо действа на разумните икономисти фактът, че всеки месец дефицитът расте. След като през февруари МВФ с много черни краски описа опасността от дефицит в размер на 2% от БВП, по-късно правителството заговори за овладяването му в рамките на 3% и само след няколко дни внесе проекта за 5% дефицит. Тези разнопосочни прогнози освен всичко друго говорят и за липса на контрол върху ситуацията.

Катастрофален ли е дефицит от близо 5%?
- Разбира се, винаги може и по-зле. Но най-тревожен е сигналният ефект. Вместо да свалим дефицита от 2009 г., когато Европейската комисия каза, че имаме наднормено тегло, ние го увеличаваме. По-тревожещ е не толкова размерът на дефицита, който сам по себе си е капитално висок, а тенденцията.
Още от интервюто на „Сега"

„До 3 години 390 общински полицаи ще пазят столичани", казва в интервю за „Монитор" Иван Сотиров, зам.-кмет по сигурността на София
Господин Сотиров, каква работа ви предстои по новите ресори като зам.-кмет в Столичната община?
- Направлението, за което отговарям, има две основни дирекции - едната отговаря за бедствените ситуации и реакцията при възникване на подобни обстоятелства. Другата е обществен ред и сигурност.

Каква е готовността на общината да реагира на различни бедствия в този момент?
- Принципно би трябвало да се реагира във всяка ситуация, но естествено при кризата всички бюджети ще търпят съкращения. В това число и средствата, отделени за това перо от общинската политика. Но реално погледнато, ако искаме да имаме сигурност на европейско ниво, инвестициите, които трябва да направим, са несъизмерими с бюджетите не за една, а за много години. Затова трябва да се разработи стратегия, за да започне да се изгражда една система за сигурност. Сега това, което се прави, е най-необходимото. Например и сега се работи много активно от екипа за изграждане на диги, за почистване на речните корита. Т.е. най-необходимото, както в случая очакваме проливни дъждове. Това, което първо проверих и ми бяха дадени гаранции, е, че имаме готовност при високи нива на водите и силни дъждове да не сме свидетели на това, което се случи преди няколко години.

Казахте, че трябва стратегия, вие наемате ли се да изготвите такава?
- Да, но планирам да се започне с един много бърз дебат, защото до момента не е имало ясни концепция и политика по отношение сигурността на хората. Тя включва всичко - освен общинската и държавната собственост, също така ремонтът и поддръжката на частните сгради. А там трябват десетки милиарди инвестиции, за да се приведе състоянието на сградния фонд към съвременен стандарт. Защото виждате какво става в държави при земетръси и други такива ситуации. Виждате какво става - дори при по-висока степен на Рихтер в една по-богата държава разрушенията са много по-малко. Това се дължи на по-качествени строителство и контрол. Замислете се обаче, че ние живеем в най-бедната държава на ЕС, в която 90% от хората притежават имоти. Сравнете това със САЩ, където собствениците на имоти са едва 10%. В България има страшно много хора, които са бедни, но притежават собственост. Следователно не могат да я поддържат. Тези сгради пък са рискови за всички граждани. От друга страна, нито общината, нито собствениците могат да ги ремонтират поради липса на средства.

Какво предвиждате още?
- Следващото, което смятам да направя, е среща с експерти за асансьорите в столицата. Трябва за всеки асансьор да има персонално отговорно лице. Т.е. не само фирмите, които са оторизирани, да ремонтират, трябва да бъдат следени в регистър, а към всяка машина да има надзорник, който отговаря за състоянието на съоръжението. В този смисъл - по-добре да се спре един асансьор, ако етажната собственост няма пари да го поддържа, или не са сключили договор с оторизирана фирма, отколкото да има асансьори убийци.
Още от интервюто на „Монитор"

„Бюджетният дефицит трябва да се удържи максимум до 3%", казва в интервю за „Класа" Георги Прохаски, председател на Центъра за икономическо развитие
Г-н Прохаски, още когато се обсъждаха 60-те антикризисни мерки, в интервю за „Класа" вие посъветвахте правителството да не изчаква дълго и тествайки мерките, да подготвя нов бюджет. Спомням си, дори казахте, че юни месец е подходящото време за приемане на корекцията, ако се установи, че такава промяна е наложителна. Прогнозата ви се оказа вярна и затова е любопитно вие да коментирате появилите са информации за промяната на държавните сметки.
- Смятам, че при създалата се ситуация актуализацията на бюджета е нормалната стъпка, която българското правителство предприема. Сега е последната възможност да се направи това по един разумен начин. За да има някакъв реален ефект, актуализираният бюджет трябва да е приет до средата на годината. А и най-важното е, че наистина е необходимо да се премисли какво точно да бъде съкратено от отделните пера на бюджета. Винаги съм казвал, че не е добре да се реже от всякъде по малко, така както обикновено се прави.

Според първите коментари на работодателите, участвали в тристранния съвет, е обсъждан вариант, при който дупката в хазната ще е 4,8% от БВП. Дефицитът на новия бюджет ще е 3,9% пък съобщиха от правителствената пресслужба. Как ви се струват тези стойности?
- Често казано, малко ме смущава високия процент на дефицита и при двата варианта, за които се съобщава. Продължавам да смятам, че трябва да се вместим в 3-процентния дефицит, защото независимо от общата обстановка в еврозоната ние трябва да се стремим към членство там.

Ако обаче в парламента бъде гласуват по-голям от 3% дефицит, това означава ли, че се отказваме временно от еврозоната в близко бъдеще?
- Поне в рамките на тази и следващата година - да. За да покажем, че отговаряме на изискванията трябва да имаме поне 1 година, в която сме влезли в задължителните параметри. Очевидно правителството е преценило, че през 2010-а и 2011 г. няма да можем да изпълним критериите или пък, че общата ситуация в Европа и в еврозоната конкретно не би позволила да се кандидатства успешно в предварителния механизъм. И поради това е по-добре да си решаваме вътрешните проблеми и да пооставим за малко тази цел. Не съм съгласен с подобен подход. От гледна точка на стратегическото развитие на нашата икономика, имайки предвид интересите на бизнеса и въобще на цялата държава, трябва да използваме и най-ранната пролука за влизане в еврозоната. А дали такава възможност ще се отвори до края на тази година или - не, едва ли някой може със сигурност да предвиди.

Заради намалените приходи трябва да бъдат намалени и разходите - няма друг начин. Но ако има начин да се свие още дефицитът, за да остане в рамките на 3%, това би бил добрият ход. Така ще докажем, че в тази сложна ситуация можем да харчим горе-долу спрямо приходите си. Не бива да изоставяме стратегията за членство в еврозоната независимо от проблемите й в момента. Те могат да бъдат решени още през есента. И тогава ние ще се окажем в ситуация, че бихме могли да кандидатстваме, но сами сме си затворили пътя за известен период от време.

Само преди две седмици финансовият министър Симеон Дянков каза, че допълнителните разходи, които се налагат, ще увеличат дефицита максимум до 3%. В Центъра за икономическо развитие наблюдавате под лупа ситуацията у нас, какво извънредно нещо може да налага сериозното увеличение на недостига в хазната?
- Очевидно е, че спадът през първото тримесечие беше малко по-голям, отколкото се очакваше, но той частично се дължи и на по-ниските данъчни постъпления, които също играят определена роля при изчисляването на БВП. По-скоро опасенията от занижените приходи и заедно с това необходимостта от определени разходи, явно са довели до това решение. Но то е по-скоро отстъпление от стратегията в името на тактически решения, отстъпления пред някакви моментни искания. Поддържането на нисък бюджетен дефицит не бива да се приема единствено и само заради влизането ни в еврозоната. Дефицитът трябва да е нисък, за да се поддържа финансовата дисциплина в държавата.
Още от интервюто на „Класа"