Според депутата от НДСЕ Олимпи Кътев за да се реши проблемът с огромните задръствания по магистрала „Хемус" трябва да бъде отворена тръбата на тунела „Топли дол", която е в ремонт, а в другата да бъдат пуснати две колони в посока „София", съобщи news.bg.

За да обсъдят ситуацията на проблемния участък се събраха експерти.

Ако във функциониращата тръба на тунела „Топли дол" се пуснат две колони към София и една към северна България на 6 май, това значително ще облекчи трафика, твърди депутатът Кътев.

На противното мнение е шефът на КАТ главен комисар Алекси Стратиев. Той смята, че задръстванията са по-малкото зло от катастрофите в тръбата.

Все пак, ако положението се усложни, ще бъде отворена другата тръба, която в момента се ремонтира, по-скоро се монтират осветителните тела.
Алекси Стратиев обеща до 6 май експертите да преценят риска от тази мярка.

Другото предложение на депутата Олимпи Кътев е ТИР-овете и тежките камиони да бъдат отклонени по стария път на „Витиня", но той пък се нуждае от спешно изкърпване на около 4 000 кв. м., за което от фонд „Републиканска пътна инфраструктура" заявяват, че няма пари.

Директорът на „Автомагистрали" Антон Антонов каза, че и тунелът „Ечемишка" е в критично състояние и всеки момент от тавана му може да започнат да падат лампи върху автомобилите. Но неговият ремонт, насрочен да започне на 7 май, ще бъде отложен до пълното приключване на ремонтните работи на „Топли дол".
Това се очаква да стане преди началото на активния летен туристически сезон или към средата на юни.

Има кардинално забавяне на ремонтните работи по автомагистрала „Хемус".
Вместо за 180 дни, те продължават вече година. Това ще оскъпи стойността им значително над предвидените 9 млн. лв.

"Работи се некачествено и бавно", заяви депутатът Олимпи Кътев и се закани да постави въпросът и в парламента.

Главният секретар на МВР Павлин Димитров обеща масирано присъствие на полиция и КАТ в услуга на шофьорите за очаквания тежък трафик на 6 май.

На мястото на ремонтите не дойдоха, както се очакваше, министрите на вътрешните работи Михаил Миков и на регионалното развитие Асен Гагаузов. Нямаше го и шефът на фонд „Републиканска пътна инфраструктура" Милош Поцков, но подчинените му казаха, че въпреки допълнителните средства от бюджетния излишък, които бяха заделени за инфраструктурни проекти, парите за ремонти на пътищата не достигат.

В момента има огромна колона от автомобили в посока Северна България при тунела „Топли дол".