Мероприятието е било закрито, информация за протичането на полета се е предавала от представителите на компанията по телефона. Самолетът е летял 40 минути. Вдигнал се е до височина 1200 метра, направил е четири преминавания над пистата за излитане и успешно се е приземил.
От компанията „Граждански самолети Сухой" коментират: „Той се вдигна в небето красиво, като синя птица и не по-малко ефектно се приземи".
Заради недостатъци в двигателя SaM146 първият изпитателен полет, насрочен за декември 2007 г., е отложен с почти половин година. Двигателят е дело на френската компания Snecma и руската Сатурн.
Това събитие според експертите е много важно за руската авиационна промишленост. Само че се напомня, че чак след два месеца изпитания ще може да се каже дали всичко оттук нататък ще тръгне по план.
В момента има 73 твърди поръчки за руския Суперджет. Аерофлот са поискали 15 бройки, AiRUnion 10, също и италианската ItAli иска 10. Освен тях има опции за 41 други самолета. ГСС разчитат на още 27 поръчки. Цената на различните версии на SuperJet 100 варира около $28 млн.
Първоначално се предвиждаше първите лайнери да бъдат доставени на поръчителите през ноември 2008 г. Но срокът ще бъде изместен във времето заради забавянето на изпитанията. Надеждата на компанията е просрочката да не бъде твърде голяма и да не се задействат клаузите за глоби.
Газета.Ру пише, че регионалният самолет за близки разстояния Superjet 100 е най-амбициозният авиационен проект на Русия след разпадането на СССР. Самото проектиране е осъществено изцяло в електронен формат, без използване на хартиени носители. При стартирането на проекта през 2001 г. са се включили Boeing и „Авиационен комплекс Илюшин".
От 2007 г. в проекта участва и италианската Alenia. През август от „Сухой" съобщиха, че заедно с италианците създават смесено предприятие за продажба и обслужване на Superjet, в което „Сухой" разполага с 49%, а Alenia с 51%.
Superjet ще превозва до 75-95 пътници на борда и ще подмени остарелите Ту-134, Ту-154 и Як-42. Руският самолет ще се конкурира с канадските Bombardier и бразилските Embraer.
Руските експерти възлагат специални надежди на италианските си партньори, които могат да обновят и разширят тъкмо с Superjet самолетния си парк.