Когато първите автомобили излизаха на пазара, експертите се подсмихваха, но изглежда присмехът им е бил прибързан. Евтиният Dacia Logan се превръща в централен стълб на бъдещата стратегия на Renault, като френският автомобилен концерн има дори намерението значително да увеличи производството - пише Spiegel.

Ще бъде създадена цяла серия от модели на платформата на Logan, включително производните Sandero за Южна Америка, ван, пикап и други, като до 2011 г. производството им ще достигне над 1,4 млн. броя, казал е заместник генералният директор на „Рено" Патрик Пелата. При това тези планове не отчитат бъдещото партньорство с АвтоВАЗ в Русия, откъдето ще дойдат още няколко стотин хиляди броя.

Според Пелата, планът на шефа на концерна Карлос Гон до увеличаване на производството до 850,000 броя до 2009 година ще бъде изпълнен главно за сметка на евтините автомобили. „Две трети от бъдещите ни продажби ще бъдат на Logan. Останалото са автомобили в сегменти, в които досега нямахме присъствие или ще пуснем наследници на съществуващите модели", обяснил е заместник директорът.

Като пример е посочена френска „прекрасна" марка Alpine (бивш производител на спортни коли с моторите на Рено). Върху платформата на Logan даже било възможно да се предлага компактен спортен автомобил с името Alpine. Това би трябвало да са леки и с достъпна цена коли, които „създават радост".

Ръст на бизнеса се очаква и в сектора с електрическите автомобили, които концернът смята да предлага и в западна Европа. „Предпоставките за серийно производство на електромобили са изпълнени за пръв път. При малко променени условия те са възможни и в западна Европа. Имаме конкретни проекти". Пелата говори за стартиране вероятно още през 2012 или 2013 г.

Хибридната технология за европейския пазар се изоставя, тъй като „за хибридни двигатели в Европа няма достатъчен пазар". За сметка на това се счита, че електромобилите са най-доброто за градските райони и околностите им. Ще се подобряват и дизеловите двигатели, в които Рено според заместник директора е номер три в света.

Под въпрос са амбициите на автомобилостроителя в луксозната класа. На въпроса дали ще се постигне предишната цел за удвояване на продажбите на автомобили на цена над 27 000 евро, Пелата е обяснил:  това е постижимо. Обаче не с автомобилите, които са били в представите на компанията преди две или три години. Нормите за емисии в Европа се променят и колите на Рено по-скоро ще са екологични, не много големи или тежки.