Само за 2006 г. ръстът на морския транспорт на товари ще нарасне от 7,2 до 7,5 милиарда тона. Все повече ще се увеличават доставките с контейнерни превози. Според прогнози, до 2010 г. контейнерният транспорт ще се увеличава с почти 10% годишно, или 627 милиона TEU (Twenty Feet Equivalent Unit, мярка в 20-футов контейнер, или близо 39 кубични метри).

Това нарастване се дължи най-вече на икономиките във възход като Китайската, която бележи годишен икономически ръст от 10-12% и осъществява износа си предимно по море. Три от петте най-големи контейнерни пристанища в света са в Китай, а контейнерната китайска спедиция съставлява до 25% от световната. Индия в най-скоро време ще се присъедини към водещите контейнеропревозвачи.

Корабният транспорт по света през последните години бележи сериозно увеличение - както в общ тонаж, така и по отношение размерите на корабите. Негласно правило гласи: колкото по-голям е корабът, толкова по-нов е флотът, тъй като новите кораби се строят все по-големи.
И въпреки всичко това в бъдеще се очаква леко понижение. На първо място то ще се изразява в намаляване наемите за корабите и тарифите за превоз.

Причината: от корабостроителниците сега излизат кораби, поръчани преди 2 до 3 години. В средата на 2003 г. поръчките за нови контейнерни кораби са били около 400. Две години по-късно това число е трикратно по-голямо. Тоест световният корабен флот вече разполага със свръх-капацитет, което сваля наемите и цените на превозите на товарите надолу, а се очаква действителните измерения на тази тенденция да се проявят към 2009 г.

Голяма част от корабите трябва да бъдат предадени за старо желязо - 12,1% от тонажа на корабите е по-стар от 20 години, а 4,3% от капацитета е по-стар от 25 години. Това обаче не става, тъй като приходите от пренос на товари дори и със стари кораби са твърде съществени. Компанните превозвачи предпочитат да плащат по-големи застрахователни премии, отколкото да изтеглят корабите от употреба.

Германските инвеститори проявяват подчертан интерес към контейнерните превози по света - вероятно поради данъчните облекчения за този вид кораби. От близо 3,700 контейнерни кораби по света, 1,250 са германска собственост. Делът е още по-голям, ако се вземе под внимание TEU - от близо 8 милиона TEU, 3 милиона са германски.