Проектът обхваща приблизително 150 километра железен път, а железопътната линия е част от международните транспортни коридори № 4 и 9 и е основна връзка между България, Турция и Средния Изток, подчерта зам.-министърът на транспорта Весела Господинова.
Модернизираната линия ще подобри достъпа до гръцкото пристанище Александруполис.
Изпъленнието на договора, спечелен от PERNА S. A. трябва да стартира не по-късно от 25 май 2007 година и да проключи в края на 2010 година, когато изтича финансовият мемурандум, посочен от ЕС.
До края на 2007 година Министерството на транспорта ще трябва да подпише всички нужни договори, като се очаква да бъдат обявени 2 търга за системи за сигнализация и 3 търга за строителен надзор.
Общата стойност на проекта е 340 милиона евро, като 37 милиона от тях са от националния бюджет, 153 милиона са безвъзмездна помощ по програма ИСПА и 150 милиона са ниско лихвени заеми от Европейската инвестиционна банка.
Основна цел на проекта е да се повиши скоростта на отсечката от 100 км/час на 160 км/час, каквито са евростандартите.
Зам.-министър Господинова потвърди, че голяма част от трасето ще смени своята геометрия, за да се достигне високата скорост.
Освен отсечката Пловдив-Свиленград е включена и отсечката Свилеград-Гръцка граница и Свиленград-Турска граница.