Verizon Communications поевтинява с 1.13 на сто, до 30.65 долара за акция по време на  предборсовата търговия в Ню Йорк, въпреки че отчете покачване на печалбата си за първото тримесечие на годината с 5.3 на сто, след като втората по големина телекомуникационна компания в САЩ получи тласък от абонатите на купената по-рано тази година Alltel.

Но продължаващото отслабване на икономическата конюнктура постави някои от основните бизнеси на компанията под въпрос.

Има силни опасения за приходите от кабелните мрежи на Verizon, като изпълнителният директор на компанията Айвън Зайденбърг каза по-рано този месец, че тенденциите за преминаване към безжични мрежи не са се променили.

Компанията  отчете печалба от $3.21 млрд. или 58 цента на акция, спрямо печалба от $3.05 млрд. или 57 цента дял, година по-рано.

С изключение на някои позиции, включително и разходите за придобиването на Alltel, печалбите нарастват до 63 цента от 61 цента, преди година.

Повишаване на приходите с 12% до $26.59 милиарда, обаче в голяма степен се дължи на сделката за Alltel. Ако Alltel беше част от Verizon година по- рано, увеличението щеше да бъде едва с 3.3%.

Консенсусните очаквания на пазара бяха за приходи от 26.37 млрд. долара през първото тримесечие.

Оперативните маржини на печалба на Verizon Wireless, съвместно дружество с Vodafone Group са нараснали до 28.2% от 27.9%, с ръст на приходите от 30%.

Verizon Wireless е добавила нетно 1.3 млн. клиенти през тримесечието, с което броят на абонатите е достигнал общо 86.6 млн. Тази цифра включва нетно 13.2 млн. клиенти добавени от придобиването на Alltel, което направи поделението на Verizon в най-големия оператор на мобилни телефони в САЩ по брой на абонатите.