Териториалната дирекция на НАП Бургас, Областна дирекция на МВР и Комисията за защита на потребителите започват съвместни масови проверки на туристическия бранш по Южното Черноморие.

Националната приходна агенция от днес разполага с оборудван офис на летище Бургас, от където ще осъществяват контрол денонощно. Направена е връзка с Гранична полиция и ръководството на Летище - Бургас.

Ще бъде проверявана цялата верига на организираните туристически пътувания. При посрещането на туристите на летището туроператорите ще попълват и предават бланка с отговор на въпросите колко туристи посрещат, с колко автобуси и от кой превозвач ще бъдат извозени и къде ще бъдат настанени.

Така в края на летния сезон ще има пълна картина на туристите, посетили Южното Черноморие. Тази съвместна инициатива се провежда за първи път в страната, а Бургаски регион е пилотен по осъществяването на тези проверки, допълни Шарпов.

Може би ще се запитате защо откриваме офис точно на летище Бургас, попита Румен Шарпов, директор „Контрол" в  НАП- Бургас. Започнахме да правим анализ на развитието на браншовете. и навсякъде тотално резултатите вървяха надолу.
За това решихме да обърнем внимание на това, което най-много ще се развива това лято - туризмът.

Практика е хотелиерите и собствениците на частни квартири да декларират съответните документи брой нощувки както те сметнат за добре, каза Милен Димитров.

По същество това са документи с невярно съдържание и ако бъде фиксирано такова несъответствие влизаме под ударите на наказателния кодекс, посочи Димитров.

Курортната такса в община Несебър и в комплекс Слънчев бряг е 80 стотинки на нощувка. За миналата година за целия сезон общината е събрала сума от около 1 400 000 лева от курортна такса.

При един бърз преглед на наличната леглова база и при изчисления съобразени с 50 % натоварване на легловата база излиза, че на месец би трябвало да се събира сума от около 10 000 000 лева.

Сами разбирате, че ако такива приходи постъпят в община Несебър, а и във всяка друга община какво може да се случи с инфраструктурата и с всички останали дейности, посочи комисар Милен Димитров.

Той допълни, че тази година ще работят в тази насока много усилено в екип с данъчните и комисията за защита на потребителите, за да се следи процеса на настаняване на туристите.