При над 90% от автомобилите, слезли от производствената линия на Tesla във Фремънт, Калифорния, се забелязват несъвършенства и проблеми, които трябва да бъдат отремонтирани, твърде Reuters, цитирайки девет настоящи и бивши служители в компанията на Илън Мъск.

За сравнение, по данни на експерти от автоиндустрията, при Toyota този дял е едва 10%. Качественото производство още на линията е изключително важно, тъй като ремонтите след това хабят твърде много време и средства, допълват те. В Tesla "толкова много ресурси отиват в преправянето и отремонтирането на автомобила ... там отиват голяма част от парите", казва бивш супервайзър в Tesla.

От компанията отговориха, че проверките им за качество са "необичайно строги" и отчитат дори и най-дребните несъвършенства. Както и че повечето проблеми са дребни. Tesla не коментира конкретните цифри, дадени от служителите.

Компанията привлече потребителите с прекрасния дизайн, чистата технология и легендарното ускорение на скъпите си автомобили. Изследване на Consumer Reports откри, че 91% от собствениците на Tesla биха си купили автомобил със същата марка отново.

Но J.D. Power, които изследват пазара, непрекъснато съобщават за проблеми с качеството, цитирайки проблеми с дръжките на вратите и твърде големи несъответсвия между панелите на колата. По-рано този месец един от анализаторите шофира новия Model 3, а оценката му бе, че качеството е "съвсем недобро". Собственици на Tesla пък се оплакват по форумите от досадни скърцания, проблеми със софтуера и лоша изолация, която позволява влизането на вода в купето и багажника при дъжд.

Tesla отчете най-голямата си загуба в историята, а Model 3 все още се бави

Tesla отчете най-голямата си загуба в историята, а Model 3 все още се бави

Вместо 1 500 броя от достъпния седан, компанията е произвела едва 260 през октомври

Експерти от автомобилна индустрия посочват, че оцеляването на компанията зависи от това дали Tesla ще успее бързо да извади на пазара големи количества от Model 3 - и то изработени добре.

Досега компанията на Илън Мъск, която безспорно забърза електрическата революция при леките автомобили, досега не е излизала на печалба през нито една година от съществуването си.

"Никога не сме се съмнявали в способността на Tesla да създава вълнуващи продукти с невероятни характеристики, но има разлика между показването на едно нещо и възможността след това да го възпроизведеш перфектно в голям обем", казва Дейвид Уистън, анализатор в Morningstar.