За хората на възраст между 18 и 34 г., познати като поколението Y, автомобилът придобива все по-малко значение. Това показва проучване на Ford с участието на 2000 души, пише АutoBild.

Само за 42 процента от запитаните е важно да имат собствен автомобил.

58 на сто са на мнение, че намират колите за приятни, но не държат да имат собствена.

Снимка 291454

Източник: autobild-bulgaria.com

63 на сто от анкетираните твърдят: "На първо място за мен е важно автомобилът да бъде практичен и целесъобразен."

Автомобилът започва да губи и ролята си като символ на обществен статус: само една пета отдава значение на това какво мислят останалите за машината, която карат.

Снимка 291455

Източник: autobild-bulgaria.com

Почти една трета вижда в автомобила "практично и целесъобразно средство за транспорт". Т.нар. Sharing става все по-важен: 44 процента с удоволствие биха споделили своя автомобил с други хора.