АвтоВАЗ планира да създаде в бъдеще производството на хибридни автомобили, както и на електрически автомобили. Това заяви ръководителят на компанията Никола Мор по време на сесията на индустриалното изложение Иннопром-2021, пише autonews.ru.
Според топ мениджъра това ще се случи, след като автомобилът Lada премине на нова платформа. Руската компания ще може да започне да произвежда "зелени" автомобили до 2027-2028 година.
"Преминаваме към нова платформа, която ще позволи производството на автомобили на бензин, метан, хибриди и изцяло електрически превозни средства до 2027-2028 г.", обясни Мор.
AвтоВАЗ вече има опит в производството на версии с двойно гориво на своите автомобили, които могат да работят с бензин и метан, например седанът Lada Vesta има такава модификация, наречена CNG. Тя може да измине 1000 километра, без да зарежда с гориво. В случай, че газът в бутилките свърши, двигателят автоматично се превключва на бензин. Принудителен трансфер е възможен и с превключвателя за газ / бензин.
Компанията също известно време продаваше CNG версии на модела Largus и Largus Cross, работещи на метан. Автомобилът обаче изчезна от официалния уебсайт миналата година . Самата компания обясни, че моделите на машините на Lada Vesta с биогориво са много по-популярни.
По-рано AвтоВАЗ каза за "преместването" на своите автомобили към нова платформа. Тя се нарича CMF-B и вече се използва от румънската Dacia за новите модели на Logan и Sandero. Тя е по-модерна от старата платформа B0, но не толкова напреднал като CMF-A, който е в основата на новите Clio, Megan и European Captur.
Стана известно, че АвтоВАЗ ще представи четири нови автомобила на модулната платформа CMF-B до 2025 година. Сред тях са следващото поколение Lada Niva, кросоувърът от С-клас, както и новите Lada Vesta и Lada Granta.