Медиите разпространиха информация и корпоративни снимки на електрически суперавтомобил, създаден от китайската компания BAIC BJEV и испанския екип Campos Racing.
Автомобилът, който за момента е без име, ускорява до „сто” за по-малко от 3 секунди, достига максимална скорост 260 км/час, с едно зареждане може да измине над 300 км (по цикъла NEDC). Има три режима на управление: състезателен, комфортен и икономичен.
Дължината на спортния модел е 4570 мм, широчината – 2040, височината - 1214 мм, междуосие - 2800 мм. Размерите на гумите са 265/30 R19 отпред и 315/30 R20 отзад.
Страничните огледала са заменени с видео камери. Диаметърът на въглеродно-керамичните спирачните дискове е 380 мм.
В основата на пътната версия на колата лежи електрическият болид, който участва във Formula -Е с два отбора: NextEV TCR (Нелсиньо Пикет, ОливерТьорви) и Mahindra Racing (Бруно Сена, Хайдфелд). Състезателните автомобили имат наложени от FIA ограничения на скоростта и мощността (225 км/ч и 272 к.с. съответно), но те не се отнасят, разбира се, до пътната версия на супер автомобила.
Предполага се, че на 25 април на автомобилното изложение в Пекин партньорите ще представят статичен прототип и ще заявят, че в близко бъдеще суперавтомобилът ще стане напълно функционален (което обаче не изключва вариант концепт). Купето ще бъде използвано като витрина на постиженията, т.е. за нуждите на маркетинга.
Далеч по-интересно е какво замислят по-нататък в изследователските центрове в Барселона, в концерна BAIC и Силиконовата долина. Плановете в Поднебесната империя предвиждат електрическите автомобили в страната да станат масови, пише Auto Motor und Sport.