Най-големият акционер в автомобилния гигант Volkswagen, фамилията Порше-Пиех, изрази подкрепа за намаляване броя на заводите в Германия като мярка за съкращаване на разходите, съобщават световните агенции.
Мажоритарният акционер на Volkswagen, милиардерската фамилия Порше-Пиех, е демонстрирал силната си подкрепа за затварянето на няколко германски завода, според публикация на Financial Times. Фамилията Порше-Пиех е мажоритарен собственик на германския холдинг Porsche SE, който от своя страна е контролиращ акционер във Volkswagen Group.
Подкрепата за затваряне на заводи идва след предложение от германските синдикати за намаляване на дивидентите като алтернативна мярка за съкращаване на разходите. Това предложение обаче е накарало фамилията Порше-Пиех да се притесни още повече за глобалната конкурентоспособност на компанията.
Това се дължи главно на настоящите проблеми на Volkswagen със спадащите европейски продажби, високите разходи за труд и свръхкапацитета. Милиардерската фамилия вече подчерта, че само значителна мярка за оптимизиране на разходите ще бъде приета като решение.
Porsche SE също разкри, че може да бъде принудена да намали значително дела си във Volkswagen с почти 40% поради продължаващата несигурност.
Предвид високото ниво на задлъжнялост на холдинговата компания, дължащо се на други инвестиции като тази в Porsche AG, въздействието от намалените дивиденти и редуцирания дял във Volkswagen може да бъде значително в дългосрочен план.
VAG вече отхвърли предишно предложение на синдикатите за намаляване на дивидентите и бонусите, както и съкращаване на работното време. Тези мерки биха довели до икономии от приблизително 1.5 милиарда евро. От друга страна, предложените от автомобилната компания планове за свиване на разходите включват съкращаване на хиляди германски служители, затваряне на заводи за първи път в страната и намаляване на заплатите с 10%.
Една от основните причини за спадащите продажби на Volkswagen в Европа е засилената конкуренция от китайски конкуренти като BYD, Geely и SAIC, особено при електрическите превозни средства, които често се продават в Европа на по-ниски цени. Продължаващата криза с разходите за живот в Европа също означава, че купувачите са по-колебливи да правят големи покупки.