Руската автомобилна компания АвтоВАЗ, без помощта и участието на френската компания Renault, ще може да произвежда само два модела - това са джипове Lada Niva Legend и Niva Travel. Това е мнението на ръководството на "АвтоВАЗ", чиито представители, при условие за анонимност, бяха интервюирани от канала на Телеграм "Руски автомобил".
В тези превозни средства има минимален брой компоненти от чужбина. В някои случаи те могат да бъдат напълно изоставени без сериозно щети за производството на SUV моделите. Всички останали автомобили от линията AvtoVAZ се сглобяват с помощта на резервни части, които Renault купува в големи количества за всичките си модели наведнъж. До момента няма отказ от сътрудничество, отбелязва fbm.ru.
Временният престой на главния завод на АвтоВАЗ в гр. Толиати на 28 февруари не е свързан със санкциите заради военния конфликт в Украйна. Причината за това спиране е липсата на ABS и ESP сензори, произведени от Bosch - германският доставчик от юли миналата година от време на време отлага снабдяването с тези сензори поради глобалния недостиг на микрочипове. Още от 1 март конвейерите на АвтоВАЗ ще работят както обикновено.
В по-несигурно положение сега е автомобилният завод "Renault Russia" , който се намира в Москва. Факт е, че част от компонентите за него идват от румънския завод на Dacia (също част от Renault) и се доставят през територията на Полша и Украйна. Следователно престоят на завода на Renault Russia ще продължи от 28 февруари до 5 март.
По отношение на по-нататъшното участие на Renault в компанията АвтоВАЗ също няма яснота - "всички чакат решение на ниво Макрон", информира " Руски автомобил", цитиран от tarantas.news.
Санкциите няма да засегнат производството на Niva Legend и Niva Travel SUV, тъй като тези модели имат минимално количество електроника и можете да се намерят други доставчици за тях, или напълно да се изоставят някои от елементите, опростявайки оборудването, отбелязва Drom. ru.
АвтоВАЗ няма да може да произвежда никакви други модели, освен тези два всъдехода, без участието на Renault. Това важи дори за Lada Granta и Lada Vesta, построени на собствени платформи. Всичко се дължи на факта, че веригите за доставки на компоненти са изградени по такъв начин, че Renault действа като буфер между производителите и АвтоВАЗ. Първо Renault купува големи обеми от конкретни доставчици, а след това разпространява компоненти части идо заводите си по целия свят, отбелязва каналът на Телеграм.
drago-todorov
на 25.03.2022 в 01:41:22 #2Най вероятно французите ще се върнат сами без много шум или руснаците ще намерят друг доставчик. Авточасти се предлагат по целия свят, Азия е пълна със заводи
steiner
на 04.03.2022 в 21:43:38 #1Наистина никакви проблеми не виждам.В социализЪма нали си джиткахме с Москвичи и лади?Без чипове и сензори.Да живее простотията и д.ебилите,като този под мен!