Общогерманският автомобилен клуб (ADAC) разработи нов фронтален краштест, разкриващ пропуски в сигурността, които Euro NCAP не отчита. Резултатите от новото изпитание: защитата при Honda Civic е „добра”, в Renault Megane – „достатъчна”, а при VW Golf – „незадоволителна”, пише autobild-bulgaria.com.

 „Броят на загиналите при катастрофи би могъл да падне със 7 процента”

При челни удари и удари в дърво в предната част на колата с VW Golf пасажерите могат да имат тежки или дори смъртоносни наранявания, въпреки че според автомобилния клуб „недостатъците по отношение на сигурността биха могли да бъдат премахнати с прости конструктивни мерки”. Ако предложените подобрения бъдат направени, според ADAC броят на загиналите пътници в леки автомобили щял да намалее с до седем процента. Ето защо организацията предлага нейните изпитания да станат част от програмата на Euro NCAP.

Удар в подвижен обект

По-конкретно: за разлика от стандартния краштест, при метода на ADAC автомобилът не се удря със скорост 64 км/ч срещу неподвижна бариера, а с 50 км/ч с 50 процента припокриване в движеща се със същата скорост „кола-бариера”, чието алуминиево тяло симулира тежаща 1,4 т кола от долния среден клас. Според ADAC „отпечатъкът” върху алуминиевия блок разкривал доколко защитени са пътниците и как се разпределя енергията при удара.

Според ADAC резултатите при трите тествани автомобила са следните: буферната зона на Honda Civic абсорбира много енергия, което е добре и за другата участваща в „ПТП-то” кола. Според изпитателите Renault Megane се е представило „достатъчно добре” – защото защитата не била достатъчно добра във външната част. При VW Golf според ADAC зоната за смачкване демонстрирала „значителни пропуски”, поради което били възможни големи травми. Затова резултатът е „незадоволителен”.