От Renault казват за новия си миниван Scenic, че притежава  "по-секси" дизайн, като същевременно поддържа своята практичност. Автомобилният производител разкри подробности  на четвъртото поколение на този модел. Той има радикално нов външен вид, а Renault се надява моделът да си възвърне мястото No. 1 в компактния сегмент на минивановете в Европа.

Новият Scenic предлага двуцветно решение, подобно на компактния кросоувър Captur. Колоните и покривът са с различен цвят от панелите на каросерията. Контрастът прави минивана още по-привлекателен.

"С новия Scenic решихме да скъсаме с миналото. Той е по-модерен и по-секси, ориентиран е към динамични хора, но без да жертваме модулността, която осигури успеха на предишните три поколения ", казва шефът на дизайна на Renault Лауренс ван ден Акер, цитиран от Auto Motor und Sport.

Дизайнът на Scenic е вдъхновен от концепцията R-space, която Renault разкри на салона в Женева през 2011 г., припомни ван ден Акер.

Renault придава на Scenic кросоувър вид, същото което направи и с най-новия голям миниван Espace. "Ние се отдалечихме от еднообемната скучна форма и се движим в границите малко между сегментите на минивановете и офроудърите", заяви в интервю за Automotive News Europe Тиери Коскас, ръководител на продажбите и маркетинга на Renault,.

Наистина компанията трябва да направи нещо смело, за да си възвърне лидерството в компактния сегмент на минивановете в Европа, в който Scenic доминираше в продължение на почти две десетилетия. Scenic водеше сегмента до 2014 г., когато бе изпреварен от Citroen C4 Picasso.

Първият Scenic влезе в продажба през 1996 г. като допълнение в гамата към компактния Renault Megane. Той беше преименуван като Megane Scenic и бързо се превърна в най-продавания компактен миниван на Европа. При второто и третото поколение от името отпадна Megane . За второто поколение, което стартира през 2003 г., Renault допълни седемместен вариант с по-дълго междуосие, наречен Grand Scenic.

Тиери Коскас казваа, че  Renault ще продължи да предлага Scenic с пет седящи места, както и седемместен Grand Scenic.

Миналогодишните продажби на Scenic и Grand Scenic паднаха със 7,3% до 105 171 в Европа, което нарежда на позиция No. 2 зад лидера в сегмента Citroen C4 Picasso / Grand Picasso, чиито нови регистрации намаля с 6,3%  до 111 418 единици, сочат данните на JATO Dynamics. Като цяло сегментът на компактните миниванове в Европа намаля с 12,5%  до 587 215 автомобила.

Анализатори от IHS Automotive прогнозират, че новият Scenic ще стигне своя връх в сегмента си през 2017 г. с около 145 000 годишно продажби.

Scenic ще дебютира на 1 март по време на автомобилното изложение в Женева и ще излезе на пазара през втората половина на тази година.