Китайските автомобилни производители искат да разширят бизнеса си извън страната от доста дълго време. Докато се забелязва, че успяват да навлязат на пазарите в Югоизточна Азия и Африка, те все още са далеч от САЩ и Европа.
Това обаче не спира компанията Aiways, основана в Шанхай преди 4 години, да прави опити за навлизане на Стария континент. Стартъпът възнамерява да предложи своя автомобил U5 в Германия, Франция, Швейцария, Норвегия и Холандия през следващата пролет. Ако всичко върви по план, Aiways ще бъде първата китайска марка електрически коли, стъпила на европейския пазар, пише Quartz.
Стратегията на компанията включва прескачане на доставките и предлагане на клиентите директни продажби и лизинг. Това ще допринесе за по-малко разходи и по-лесно справяне с конкуренцията в лицето на конвенционалните автомобили.
Източник: www.ai-ways.com
Колата ще струва по-малко от 40 000 евро. Aiways преговаря с германската компания за лизингови онлайн плащания Vehiculu, по думите на вицепрезидента на китайския производител Александър Клосе. Той не е разкрил колко ще струва U5 на лизинг, но е добавил, че няма да има опция за изплащане за по-малко от година.
Срокът за изпълнение на целта си да влезе в Европа обаче може да се окаже твърде кратък за Aiways. Заради правителствени ограничения в Китай стартъпът е получил лиценз да произвежда коли наскоро. Компанията си партнира с друг роден производител - Jiangling Motors. Очаква се масовото производство на U5 за пазара там да започне през септември. А това е само осем месеца преди решението на компанията да продава модела и в Европа, където стандартите за безопасност за други.
Дори обаче Aiways да успее да се движи според графика, успехът не е гарантиран. Китайските производители на автомобили срещат много трудности в стремежа си да започнат да оперират и на пазари от други континенти.
Най-големият производител на електрически коли в Китай BYD е отлагал решението си да влезе в САЩ поне три пъти.
Източник: www.ai-ways.com
"Какво ще накара европейските потребители да изберат китайски автомобили сред всички останали на пазара?", казва Куин Гарсиа, управляващ директор на фирмата за подкрепяне на старт-ъпи Autotech Ventures.
С всичките си амбиции за разширяване на автомобилната индустрия навън, Китай е изнесъл само около 760 000 коли през миналата година.
Освен това продажбите в страната са спаднали за първи път през последните две десетилетия, което се дължи на свиването на икономиката. Това обаче дава още по-голяма мотивация на производителите в Китай да търсят външни пазари.
Въпреки спада в продажбите, секторът на електрическите коли продължава да се развива в страната. Предвид и търговската война, изглежда Европа се оказва по благоприятен пазар за развитие, отколкото САЩ.