Toyota Motor Corp. представи следващото поколение Mirai, задвижван от водород. Новият модел изглежда по-привлекателен и може да изминава по-дълго разстояние с едно зареждане

Автомобилният производител обаче не се е прицелил към огромен обем продажби, а смята футуристичното возило за мост към бъдеще, захранвано от водород, пише Bloomberg.

Toyota представи първата версия през 2014 г. Mirai се зарежда за по-малко от пет минути с водороден газ и изминава разстояние, равно на способностите на конвенционален автомобил с бензинов или дизелов агрегат - но изпуска само водна пара. За последните 6 години обаче бяха продадени едва 11 хил. автомобила.

Второто поколение Mirai разрешава някои от проблемите на своя предшественик. Разстоянието, което автомобилът може да измине с едно зареждане, се увеличава с 30% до 850км. благодарение на трети резервоар. Моделът е по-аеродинамичен, което го прави и по-привлекателен на външен вид. Цената, макар все още висока, е по-ниска и започва от $68 хил. Крайната цел на компанията е 10-кратно увеличение на продажбите.

Имайки предвид слабия интерес към водородните автомобили и липсата на зарядни станции в Япония и света, въпросът е защо Toyota продължава да инвестира в технологията.

Някои смятат, че водородът ще бъде ключовият източник на енергия, който ще помогне на страните да достигнат въглеродна неутралност чрез декарбонизиране на най-замърсяващите сегменти на икономиката. Водородът носи три пъти повече енергия от бензина и може да бъде произвеждан навсякъде с електричество и вода.

Но преходът ще бъде изключително скъп. BNEF изчислява, че производството на нужния водород за удовлетворяване на четвърт от нуждите на света ще изисква инвестиция от $11 трлн. в инфраструктура за производство, съхранение и транспорт.

Toyota обаче вярва в бъдещето на горивото и смята, че второто поколение Mirai е първата стъпка към широкото му разпространение.