Производството на някои модели суперколи в ограничени бройки води след себе си особен феномен. Ако обикновено автомобилите губят от стойността си щом намерят купувач, при тях тенденцията е обратна - цената им скача.
Това е валидно и за по-специалните модели на Porsche. Компанията обаче е бясна от практиката да се купуват модели с единствената цел да бъдат продадени по-късно с печалба. И ще се опита да спре това.
"Харесва ми да виждам, че моите коли се карат. Затова сме ги създали. Те просто са твърде добри, за да стоят в нечий гараж и да събират прах", казва Андреас Преюнингер, шеф на отдела за GT-моделите в интервю за Car&Driver.
И продължава, без да крие чувствата си: "Не ми харесва този бизнес хората да купуват нашите коли, за да изкарат пари от тях. Това никога не е била наша цел. Идеята на производството на автомобил в ограничен брой не е с цел стойността му да се повишава".
Той признава, че решението на Porsche да предложи и ръчна скоростна кутия в новото 911 GT3 е ядосвало някои от собствениците на 911R, които били притеснени, че колите им ще загубят стойност.
"Когато казах, че ние не сме хедж фонд, говоря за онези хора, които ни крещят, че сме направили този ход", каза той.
Компанията вече е измислила и как да прекрати тази практика. "Следим много внимателно кой практикува това. Не правим толкова много коли и познаваме колите си добре. И ако купувате наши автомобили с цел да ги продадете с печалба, просто няма да бъдете в списъка за следващата ни кола", казва той. И допълва: "Това не е наказание, а стратегия: да продаваме коли на клиенти, които наистина ще ги използват. Мисля, че така е честно".