Как ви звучи чисто нов електрически Volkswagen ID.3 за пари, които не биха ви стигнали даже за Dacia Spring? Твърде е хубаво, за да е истина, но такава е реалността на цените в Китай. Решите ли, обаче, да си внесете в Европа електромобил от КНР, твърде възможно е срещу вас да се изправи производителят с цялата си юридическа и финансова мощ. Наистина е твърде хубаво, за да е истина.
От първа ръка в момента го разбира германският търговец на автомобили Грегори Брудни, който води съдебна битка с Volkswagen заради внесени от него 22 електрически джипа ID.6 от Китай с намерението да ги продава в Европа.
История за два пазара
Докато в Европа и САЩ електромобилите тепърва излизат от категорията "скъпа играчка" и цените им са значително по-високи от тези на моделите на бензин, газ и дизел, в Китай ситуацията е много по-различна. Там производствените разходи са много ниски, има сериозно държавно подпомагане и бясна конкуренция между местни и чуждестранни играчи.
Както отбелязва Car Scoops, китайската цена на VW ID.3 е еквивалента на 16 000 евро (за да се върнем към сравнението от първото изречение, Dacia Spring струва в ЕС минимум около 20 000 евро, а у нас започва от 43 100 лева). В Германия е 40 000 евро.
Моделът ID.6 за момента е ексклузивно наличен само в Китай, като той представлява удължена 7-местна версия на кросоувъра ID.4. Цената му в Китай започва от 33 700 евро, докато в Германия по-малкият ID.4 излиза минимум 40 335 евро.
Накратко казано, вносът е примамлива възможност за търговците.
Как Made in China се превърна в съдебен казус
Брудни закупил 22 броя ID.6, внесъл ги, фирмата му направила някои модификации на возилата и обновила софтуера им и получил официално разрешение от германските власти возилата да излязат на пътя.
Когато обаче търговецът опитал да обяви електромобилите за продажба, VW се намесили. Автомобилният гигант си е издействал и съдебна заповед за конфискуване на превозните средства, като настоява те да бъдат бракувани. Говорител на Volkswagen заяви пред Automobilwoche, че произведените в Китай модели не са същите като продаваните в Европа и не покриват някои законови изисквания като автоматично спешно набиране при инцидент.
Така или иначе, търговецът оспорва съдебната заповед и е готов на дело с мотива, че джиповете са официално определени като годни за движение. В момента Брудни плаща по 8000 евро на месец за съхранението им и рискува да даде по още 15 000 евро за унищожаването им при неуспех в съда.
Hyundai победиха при сходен казус от 2021 г., свързан с внасяни от страни извън ЕС коли. Тогава обаче корейският производител използва законодателството за защита на търговската си марка.
Justice for ALL
на 08.02.2024 в 12:04:36 #1твъpдe възмoжнo e cpeщy вac дa ce изпpaви пpoизвoдитeлят c цялaтa cи юpидичecĸa и финaнcoвa мoщ. === Точно така. Понеже са си купили и закони и съдии и адвокати, могат да ви правят на маймуни колкото си искате. Ще ми платиш колкото то кажа, понеже си в ЕС!!! Ей това е пазарна икономика. Ох, забравих, това понятие пазарна икономика е само за учебниците в икономическите университети. То си е само теория. Релаността си богатите диктуват, а бедните се бъхтят и изпълняват докато се тюхкат защо жовотът им труден и гаден.