Приходите на Apple от App Store, Apple Music, Apple Care, iTunes, iCloud, Apple Pay и други услуги възлизат на рекордните 7,27 млрд. долара през третото тримесечие на финансовата 2017 г., което приключи на 1 юли за ИТ компанията. През същия период на миналата година оборотът е бил в размер на 6 млрд. долара, отбелязва Apple Insider.
Общо за четири последователни тримесечия подразделението за услуги донесе на Apple около 27,8 млрд. долара.
Ако този бизнес беше в отделна компания, тя би влязла в Топ 100 на Fortune за най-големите американски фирми, макар и на 97-мо място, но изпреварвайки Facebook, която прави 27,64 млрд. долара годишно от услуги, и Northwestern Mutual (27,8 млрд. долара) - една от най-уважаваните компании в сферата на консултирането, застраховането и инвестициите.
Ръстът в приходите от услуги на Apple е обусловен от увеличените продажби на iPhone. В периода април-юни компанията е реализирала 41 млн. смартфона на обща стойност 24,8 млрд. долара, което е с 3% повече спрямо същото тримесечие на предходната година, пише TechNews.bg.
Инвеститорите считат един бизнес за важен, когато превишава 30% от приходите на компанията. Ако Apple иска да я разпознават като бранд за услуги, то този неин бизнес трябва да има значително по-голям дял в общите й приходи.
Apple би могла да промени нещата, ако преразгледа схемата си за продажби на хардуер. Така например, компанията може да експериментира с продажби на по-достъпни устройства в комплект с платени услуги.
Наблюдателите очакват ръст в приходите от услуги на Apple с около 17% в периода до 2021 г. Постъпленията от продажби на съдържание през App Store ще се покачват годишно с 30%, докато ръстът при устройствата ще бъде на ниво 2,4%.
App Store се явява основен източник за доходи на подразделението за услуги на Apple. Някои анализатори определят магазина за приложения като един от най-добрите бизнес модели, прилагани някога в индустрията.