Смартчасовниците трупат точки като предпочитан артикул сред потребителите. А завладяването на новите устройства никак не изглежда добре за традиционните швейцарски аксесоари. Това посочват от UBS, цитирани от Business Insider.
Apple Watch е по-мащабен от всеки друг швейцарски бранд с изключение на марката Rolex, посочват анализатори от банката. А Swatch се оказва най-уязвим в подобни условия.
Швейцарските поризводители на часовници признават търсенето на новите устройства, но не са склонни да се гмурнат в дълбокото, защото ще трябва да разчитат на технологичните компании, които правят микропроцесорите, заменящи механичните части.
Също така насочването към новите технологии може да навреди на статута на компаниите от по-висок клас, тъй като артикулите са по-евтини от традиционните швейцарски часовници. А най-голямата заплаха за Swatch идва от Китай.
"Това е район, в който сме свидетели на силна инерция, особено за Tissot и Longines, управлявани от новопоявилата се китайска средна класа", коментират експертите от банката.
"Ако потребителят предпочете Apple Watch пред тези марки, това може да е заплаха за средносрочните перспективи за растеж на Swatch", допълват още анализаторите.
И все пак наскоро стана ясно, че Swatch работи върху умен часовник, който трябва да се появи на пазара до края на 2018 година.