Купуването на вода в пластмасови бутилки трябва да се обезсърчава масово. Това пише BBC, цитирайки еко активисти, които се базират на нов доклад за вредите от глобалния бизнес за бутилиране. 50 милиарда пластмасови бутилки за вода се купуват ежегодно само в САЩ.

"Вредите от пластмасата вече са необратими", коментира пред медията председателят на Friends of the Earth International - Хеманта Витанадж.

Снимка 572572

Източник: iStock Images

"Раздробената микропластмаса замърсява цялата екосистема, включително океаните, моретата и въздуха, който дишаме и няма начин да ги възстановим", подчертава екологът.

Водата в стъклени бутилки е едва 2,3%

Индустрията за бутилирана вода предизвиква силни емоции у своите опоненти, които посочват въздействието върху околната среда на цялата отпадъчна пластмаса. И тъй като само 2,3% от бутилираната вода идва в стъклени бутилки, наоколо наистина има много пластмаса.

Как би изглеждал животът на Земята без пластмаса?

Как би изглеждал животът на Земята без пластмаса?

Ежедневието ни ще бъде съвсем различно

Според доклада едва 9% от пластмасовите бутилки, продавани в световен мащаб, в момента се рециклират. Промишлеността се противопоставя, че днешните бутилки, направени от полиетилен терефталат (PET), са 100% рециклируеми. И все по-често те се правят от вече рециклиран PET.

Други посочват, че бутилираната вода е по-здравословна от сладките безалкохолни напитки. Това, което е сигурно е, че световният сектор на бутилирана вода продължава да процъфтява.

"Зелени заедно"

е общ проект на Money.bg и Webcafe.bg, който обръща внимание на екологичните тенденции - както в ежедневието на всеки от нас, така и в бизнеса.

Научете повече тук:

zelenizaedno.bg

Очаква се тази година индустрията да се радва на приходи от $324,4 милиарда. И тези приходи се очаква да скочат до $419,9 милиарда до 2029 година. Този ръст се ръководи от газираната вода, чиито продажби се увеличават повече от два пъти.

Саймън Олдам, който е управляващ директор на шотландската марка за бутилирана вода Highland Spring, потвърждава повишеното търсене на газираната версия на водата в Обединеното кралство.

Как върнатите пластмасови бутилки ще ни носят пари?

Как върнатите пластмасови бутилки ще ни носят пари?

Пред Money.bg говори Жана Величкова - изпълнителен директор на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България

"По време на пандемията газираната вода отбеляза силен растеж, тъй като потребителите търсеха напитки с ниско съдържание на алкохол или без алкохол, които ги поддържаха хидратирани", казва той.

Джил Кулора, вицепрезидент по комуникациите на базираната в САЩ Международна асоциация за бутилирана вода, казва, че за много хора бутилираната вода е здравословна необходимост.

"За много икономически развиващи се страни бутилираната вода служи като частично решение, когато няма безопасна питейна вода. Много държави не са изградили необходимите системи за обществено водоснабдяване. За тези страни бутилираната вода често е единственият източник на безопасна вода", посочва тя.

Бутилираната вода е достъпна и по време на извънредни ситуации и природни бедствия, тъй като пазарът на бутилирана вода е силен и жизнеспособен през цялата година. Въпросът, който тревожи еколозите е защо тя не достига до хората в стъклени бутилки. А отговорът е ясен - пластмасата е много по-евтина.

Има ли алтернатива?

Алтернатива на бутилираната вода е домашната система за пречистване на водата, монтирана под мивката ви, или филтрите, които се поставят в специални кани, коментират експертите. Впрочем, това също е процъфтяващ глобален сектор, като един скорошен доклад прогнозира, че той ще се удвои от $22,6 милиарда до $50,7 милиарда през 2029 година.

Еколозите съветват добре да обмисляме опциите, независимо дали става дума за бутилирана минерална, чешмяна или филтрирана вода, като вземем предвид районът, в който живеем, за да направим най-добрия си личен избор. Защото очевидно пластмасата не е на път да изчезне. Все още.

"Зелени заедно" показва добрите примери и важните съвети - всичко, което трябва да знаем по пътя към по-природосъобразно съществуване, работа и правене на бизнес. Проектът се осъществява с подкрепата на ProCredit Bank, LIDL, училище "Дени Дидро", Zagorka, Сердика Център, Cargotec, RÖFIX, Solvay Sodi, Insaoil, GreenPoint Logistics, Toki.bg, UniCredit Bulbank.