През 2021 г. германският автомобилен производител Bayerische Motoren Werke AG (BMW) увеличи продажбите на леки автомобили с 8,4% на годишна база до 2,52 милиона превозни средства.
Продажбите на автомобили само с марката BMW скочиха с 9,1% до рекордните 2,21 милиона единици, което прави баварският бранд световен лидер в луксозния сегмент, съобщиха от компанията.
Марката MINI увеличи продажбите с 3,3% до 302,1 хиляди автомобила, Rolls-Royce - с 48,7% до 5586 автомобила.
Годишните продажби на Rolls-Royce достигнаха рекордни нива в 117-годишната история на британската марка.
Освен това през изминалата година компанията продаде над 194 хиляди мотоциклета (+ 14,8% спрямо 2020 г.).
Броят на продадените електрически превозни средства през изминалата година скочи със 133% и достигна 103,8 хиляди бройки. Компанията планира да удвои продажбите си на електрически превозни средства тази година, каза членът на борда на BMW Питър Нота.
BMW Group увеличи общите си продажби в Китай с 8,9% до 846,2 хиляди едници. В Европа продажбите възлизат на 948,1 хиляди бройки., което е с 3,9% повече спрямо 2020 г. В САЩ броят на продадените автомобили от германската компания скочи с 20,8% до 336,6 хиляди.
Междувременно през четвъртото тримесечие се наблюдава спад - глобалните продажби на групата паднаха с 14,2% на годишна база, включително от марката BMW - с 15,1%.
Акциите на BMW загубиха 0,1% по време на борсовата търговията в сряда. През последната година капитализацията на автомобилния производител скочи с 41,6% до 63,22 милиарда евро.