През 2021 г. германският автомобилен производител Bayerische Motoren Werke AG (BMW) увеличи продажбите на леки автомобили с 8,4% на годишна база до 2,52 милиона превозни средства.

Продажбите на автомобили само с марката BMW скочиха с 9,1% до рекордните 2,21 милиона единици, което прави баварският бранд световен лидер в луксозния сегмент, съобщиха от компанията.

BMW представи автомобил, който сменя цвета с едно натискане на бутон

BMW представи автомобил, който сменя цвета с едно натискане на бутон

За изцяло електрическия си модел SUV iX

Марката MINI увеличи продажбите с 3,3% до 302,1 хиляди автомобила, Rolls-Royce - с 48,7% до 5586 автомобила.

Годишните продажби на Rolls-Royce достигнаха рекордни нива в 117-годишната история на британската марка.

Освен това през изминалата година компанията продаде над 194 хиляди мотоциклета (+ 14,8% спрямо 2020 г.).

BMW намалява почти наполовина въглеродните емисии до 2030-а година

BMW намалява почти наполовина въглеродните емисии до 2030-а година

Автомобилната компания възнамерява да увеличи дела на рециклираните и многократно използваните материали, които се употребяват в производството на новите коли

Броят на продадените електрически превозни средства през изминалата година скочи със 133% и достигна 103,8 хиляди бройки. Компанията планира да удвои продажбите си на електрически превозни средства тази година, каза членът на борда на BMW Питър Нота.

BMW Group увеличи общите си продажби в Китай с 8,9% до 846,2 хиляди едници. В Европа продажбите възлизат на 948,1 хиляди бройки., което е с 3,9% повече спрямо 2020 г. В САЩ броят на продадените автомобили от германската компания скочи с 20,8% до 336,6 хиляди.

BMW показа хибриден автомобил, най-мощният в историята на марката

BMW показа хибриден автомобил, най-мощният в историята на марката

Със 750 конски сили хибридният кросоувър ще се конкурира с Lamborghini Urus

Междувременно през четвъртото тримесечие се наблюдава спад - глобалните продажби на групата паднаха с 14,2% на годишна база, включително от марката BMW - с 15,1%.

Акциите на BMW загубиха 0,1% по време на борсовата търговията в сряда. През последната година капитализацията на автомобилния производител скочи с 41,6% до 63,22 милиарда евро.