Проблемите нa Boeing, свързани със 737 MAX и приземяването на модела доведоха до спад на продажбите на различните варианти на 737 през втората половина на годината, в резултат на което те изгубиха статуса си на най-разпространените летателни апарати с тесен фюзелаж в света, предаде Zero Hedge. В миналото всъщност 737 беше най-продаваният модел изобщо.
Данните показват, че общият брой на поръчките на 737 през първите десет месеца на годината за различните конфигурации на 737 са направени общо 15 136 поръчки, докато за Airbus A320 техният брой е 15 193, с което произвежданият във Франция самолет се изкачва до първата позиция като най-популярен летателен апарат.
Boeing започва да изостава и като брой доставени самолети. Докато Airbus е извършил 77 доставки през октомври, повечето от които на A320, американският им конкурент е доставил на клиентите си само 20 самолета. Така европейската компания изпълнява мисията, която си постави с пускането на A320 преди почти 30 години - да се превърне в най-предпочитаният самолет с тесен фюзелаж.
Двата самолета са много подобни по своята природа, макар че Boeing е малко по-просторен. По думите на Airbus в момента A320 излита на всеки 1,6 секунди от някоя точка на Земята. Освен това европейският самолет има малко по-добър разход на гориво и по-ниски разходи за поддръжка.
737 MAX беше приземен по-рано тази година заради два инцидента, довели до смъртта на почти 400 души. При тях се оказа, че той има проблеми със софтуера, които по думите на производителя се очаква да са отстранени до края на годината. Въпреки това повечето от големите авиокомпании отложиха полетите с него до февруари догодина.
През последната седмица стана ясно, че някои авиопревозвачи все пак правят поръчки за 737 MAX. Това са турската SunExpress, която изпълни опции за 1,2 млрд. долара, и казахстанската нискотарифна авиокомпания FlyArystan, която направи поръчка за 3,6 млрд. долара.
fffffffff
на 23.11.2019 в 13:02:36 #1Може би има грешка в превода за общия брой поръчки. В оригиналната статия се говори за "as of October", което означава "към октомври" (а не "през първите десет месеца на годината"). Тези поръчки 15 136 бр. за Боинг и 15 193 за Еърбус едва ли са за 10 месеца, по-скоро са за 50 години съществуване на Боинг до октомври 2019 и за 30 години съществуване на Еърбус до октомври 2019.