В понеделник от Boeing оповестиха, че авиопревозвачът SunExpress е използвал опцията си за закупуване на 10 допълнителни самолета 737 MAX 8, предаде MarketWatch. Общата стойност на машините е 1,2 млрд. долара, а чрез тях общият брой от този модел, притежаван от компанията ще достигне 42.
"Съжаляваме за въздействието, което спирането на полетите на MAX оказва върху SunExpress и техните клиенти", коментира главният изпълнителен директор на Boeign Commercial Airplanes Стан Дийл. "Екипът на Boeing работи усилено за безопасното връщане на самолетите в експлоатация и осигуряване капацитет за SunExpress, за да могат да продължат да дейността си на гръбнак на въздухоплаването на турската туристическа индустрия."
Авиопревозвачът, който извършва постоянни полети между Европа и Турция, обаче е сред малкото компании, които се доверяват на 737 MAX. След две катастрофи с модела по-рано тази година той беше спрян от употреба в цял свят. В момента Boeing все още работят върху подобряването на софтуера на модела. Мярката трябва да предотврати подобни инциденти в бъдеще, след като двете трагедии отнеха живота на почти 350 души.
А въпреки уверенията на американския производител, че 737 MAX ще е в небето до края на годината, повечето компании, които имат модела във флотилиите си, са по-скоро скептично настроени към подобен времеви хоризонт. Преди няколко авиокомпании вече удължиха срока, в който очакват моделът да може да се използва, като вероятно това ще се случи след нова година.
Междувременно стана ясно, че моделът 737 NG също има проблеми, само че хардуерни. Преди седмица спешна проверка на 810 летателни апарата разкри 38 проблемни самолета, при които се налагат ремонти или замяна на частта, прикрепваща фюзелажа към крилото.
В резултат на новината за поръчката на 737 MAX акциите на Boeing поскъпнаха с 1,15% 371,68 долара за акция, а спрямо същата дата на миналата година растежът е от 15,3%. Индексът Dow Jones Industrial Average нарасна с 0,8% до 28004,89 пункта, което е негова исторически рекордна стойност.