Банка ДСК откри своята Дигитална фабрика. Това е ново звено на банката, което ще се занимава със създаването на дигитални продукти и персонални решения за клиентите на най-голямата кредитна институция у нас.

Събитието на което бе представено новото звено бе открито от главния изпълнителен директор на Банка ДСК Тамаш Хак-Ковач и Петко Рангелов, ръководител на направление "Дигитализация и технологии".

"В края на миналата година прочетох статия във "Файненшъл Таймс" с ръководителя на голяма финтех компания. На въпроса дали се притеснява от традиционните банки, той отговаря: "Не, защото те са просто банкери и не могат да създават добри продукти".

"Смятам, че в момента се състезаваме кой ще бъде по-бърз - банките в това да се научат да създават добри продукти или финтех компаниите, в това да бъдат банкери." - сподели г-н Хак-Ковач. Според него банкерите са доста добри в това, което правят, докато финтех компаниите все още изпитват затруднения да бъдат банкери.

Тамаш Хак-Ковач, ДСК: Тежките санкции от Запада ще имат ефект върху инфлацията

Тамаш Хак-Ковач, ДСК: Тежките санкции от Запада ще имат ефект върху инфлацията

Гост в предаването Money.bg е главният изпълнителен директор на Банка ДСК

"Дигиталната фабрика е първата стъпка в научаването как да се разработват добри продукти." - каза още той.

"Дигиталната фабрика е мястото, в което ще създаваме продукти и нови клиентски изживявания. Тук ще разработват продукти не само колеги от банката, идващи от различни звена, а и наши партньори, дори и самите клиенти. С тази фабрика искаме изцяло да променим начина, по който създаваме продукти, за да можем след време да станем толкова добри, колкото финтех компаниите", каза Петко Рангелов.

Наличието на такова звено, като "Дигиталната фабрика", оптимизира процесите по създаването на нови иновативни банкови продукти и като разходи за банката, и като срокове за създаването на продуктите, и като съвместяването им с желанията на клиентите.

Един от новите продукти създаден от Дигиталната фабрика е възможността за кандидатстване за потребителски кредит с индивидуални условия изцяло онлайн. Процесът може да бъде завършен за по-малко от 5 мин. без необходимост от посещение на банков офис.

Друго иновативно решение е онлайн форма за заявка на виртуален ПОС. Чрез виртуалния ПОС се осъществяват онлайн плащания 24/7 в електронен магазин. Банка ДСК дава възможност на търговците да кандидатстват и получат предварително одобрение, дори и да не са клиенти на банката. Чрез интеграция с публични регистри попълването на формата отнема 2 минути.

Освен съществуващите продукти, бяха представени и два нови, изцяло дигитални процеса, които съвсем скоро ще бъдат представени на клиентите.

Първият е онбординг за бизнес клиенти - изцяло онлайн процес за регистрация на бизнес клиенти, без аналог на пазара, който спестява време. Предимствата са, че не са необходими посещение в банков офис и документи на хартия, а подписването става чрез един електронен подпис за цялата документация. Експертите на банката очакват целият процес да отнема не повече от 20 минути.

Втората иновация е BizCredit - онлайн приложение за бизнес кредит овърдрафт. С тази услуга бизнес клиентите на банката могат да получат финансиране в няколко лесни стъпки, отново изцяло онлайн. Предимствата са, че няма такса за разглеждане за искане за кредит, не са необходими допълнителни документи и клиентите могат да извършат процеса от комфорта на собствения си офис.

Банките разпределят рекордни дивиденти: ДСК - 393.5 милиона лева, УниКредит Булбанк -  313.8 милиона

Банките разпределят рекордни дивиденти: ДСК - 393.5 милиона лева, УниКредит Булбанк - 313.8 милиона

Ограниченията върху разпределянето на печалбата на банките паднаха в края на февруари 2022-а