В навечерието на откриването на 60-я си магазин в България дрогериите dm публикуваха данни за продажбите на конкретни продукти у нас, както и за финансовото състояние на дружеството.
Проучване на компанията, публикувано във връзка с откриването на филиала, показва, че българите харчат във веригата най-много за парфюми, а най-често купуват шампоани.
Резултатите за изследвания период октомври 2015 – март 2016 година показват още, че най-голям дял в продажбите, както по оборот, така и по количество, заемат стоките за лична хигиена.
От данните се вижда още, че най-голям оборот са реализирали стоки като парфюми, бои за коса и кремове за лице. Част от тези продукти са и сред най-често купуваните стоки. В топ 10 попадат и продукти като спирали за очи, фон дьо тен и дамски превръзки.
Ето и пълната класация:
10-те най-купувани стоки по оборот за 01.10.2015-31.03.2016 |
10-те най-купувани стоки по количество за 01.10.2015-31.03.2016 |
1. Парфюми |
1. Шампоани |
2. Бои за коса |
2. Бои за коса |
3. Кремове за лице |
3. Пасти за зъби |
4. Шампоани |
4. Дезодоранти |
5. Дезодоранти |
5. Дамски превръзки |
6. Бебешки пелени |
6. Мокри кърпи |
7. Спирали |
7. Бебешки пюрета |
8. Подаръчни комплекти |
8. Кремове за лице |
9. Пасти за зъби |
9. Сапуни |
10. Фон дьо тен |
10. Душ гелове |
Заедно с данните за продажбите на конкретни стоки от dm България публикуваха и данни за оборота на компанията.
За първото полугодие на новата финансова година (октомври 2015 г. – септември 2016 г.) dm България отчете ръст на оборота от 22,8% в сравнение със същия период на изминалата финансова година. За подгрупата, която обхваща Австрия и 10-те държави от Централна и Източна Европа, в които dm присъства, ръстът на оборота е 7,9%.