Главният изпълнителен директор на Google, Сундар Пичаи обяви, че иска да предложи персонализиран Google за всеки, който използва услугите на компанията, пише Business Insider.

Днес фирмата ще направи голяма крачка към осъществяването на това намерение. Тя пуска Google Feed, поток от новинарски статии, клипове и уебсайтове, избрани специално за всеки потребител. Той може да бъде ползван чрез приложението на Google за iPhone и Android устройства.

Както се предполага от името, Google Feed доста наподобява потока от новини на Facebook (News Feed), където милиони потребители на социалната мрежа се осведомяват за света и приятелите си. Като се има предвид, че социалната мрежа е най-големият конкурент на Google в онлайн клиповете и рекламирането, не е учудващо, че търсачката гигант избира да създаде своя версия за информиране.

Каква е разликата? Моделът на Facebook разчита основно на страници, публикувани от приятелите на абоната, докато Google Feed използва всеобхватния алгоритъм на компанията и всичките данни, които е събрал за отделния потребител. Компанията вече има голяма част от информацията за това какво търсите онлайн и сега ще използва това знание, за да показва това, което си мисли, че искате да знаете.

Бен Гомес, вицепрезидентът на отдела по инженерство, съобщи на пресконференция в Сан Франциско тази седмица, че не става дума за това от какво се интересуват приятелите ни, а ние самите.

Google Feed няма да включва реклами засега, което е още една разлика с продукта на Facebook.

Това не е първият път, в който корпорацията предлага поток от новини. Google Feed е в основата си подобрена версия на Google Now, който е в действие от 2012-та година. Подобно на него, новият модел е проектиран да бъде единственото място, от което се нуждаете за информация.

Мисията на Google е да осведомяват хората, когато не търсят. Например, ако сте фен на Спайдърмен, Google Feed не само ще покаже най-новият трейлър за "Спайдърмен: Завръщане у дома", но и часовете, в които може да гледате филма в най-близкото кино.

Google Feed не е добър само в запомнянето на нещата от които се интересувате, а понеже има данни за по-голямата част от онлайн живота на хората, може също да дава информация, когато смята, че сте на правилното място и време, за да ги получите. Например, ако засече, че сте си запазили билети за пътуване до Лондон, може да започне да ви показва препоръки за неща за правене през почивката.