На 15 септември Google съобщи, че събира пари, за да помогне за справяне с бежанската криза в Европа. Само 48 часа по-късно технологичната компания постигна целта си. Тя събра 5,5 млн. долара от индивидуални дарения, след което удвои сумата до общо 11 млн. долара.
Сега Google споделя какво точно е направил със средствата - комбинация от технологични проекти и нещо, изненадващо несвързано с технологиите - пари в брой, предаде CNN.
Интернет гигантът е създал Crisis Info Hub - уебсайт, в който бежанците и мигрантите могат да влязат от телефоните си, за да получат информация за подслон и услуги, когато пристигнат в нова държава. Проектът има информация за остров Лесбос, Гърция и скоро ще добави още области.
Сайтът е проектиран така, че да се зарежда бързо и да не изтощава енергията на батериите, тъй като повечето хора имат телефони, но не и надеждни възможности за зареждане или свързване с интернет.
„За разлика от някои други бедствия, при това много от хората, които отчаяно се нуждаят от помощ, вече имат телефони и са свикнали да ги използват, за да получават информация", заяви Жаклин Фулър, директор на Google.org.
Филантропската организация на компанията Google.org е работила в партньорство с група, наречена NetHope, която помага за доставянето на интернет достъп в извънредни ситуации на места като бежански лагери.
Работи и с Върховния комисариат на ООН за бежанците, за да изпрати спешна парична помощ до нуждаещите се в Йордания и Ливан.
По-рано този месец Google прибави арабски език към инструмента за визуален превод. Сега всеки, който има приложението, може да насочи камерата на телефона си към текст на немски или английски език - като име на улица например - и да види незабавен превод на арабски.
Google.org инвестира годишно около 100 млн. долара в хуманитарни проекти чрез отпускане на субсидии и други 1 млрд. долара за продукти.
Хуманитарни организации бяха съветвали Google, че един от най-добрите начини, с които може да допринесе, е бързо да раздаде пари и да помогне с технологии. Компанията е подвижна чрез методи, с които други големи дарители като държави или големи агенции за развитие не могат да бъдат. Например технологичният гигант може бързо да изпраща пари до организациите на място.