Интернет гигантът Google даде старт на програмата „Дигитален гараж” за България. Тя представлява онлайн платформа, която предлага безплатни обучения, които засягат дигиталния маркетинг и развиване на бизнеса онлайн.

Услугата е one-stop shop, в който потребителите могат да се възползват от безплатни уроци за редица похвати, включително как се изгражда присъствие онлайн, маркетинг в социалните медии и използване на възможностите на мобилните телефони за привличане на повече клиенти.

Потребителите могат да избират темите, за които искат да научат повече или да завършат целия онлайн курс и да получат сертификат от Google и IAB Europe. Обучението се състои от 89 урока, разделени в 23 теми. Всяка от тях включва няколко видеоклипа, в които експерти и предприемачи споделят своя опит как се използват дигиталните умения за развиване на бизнес онлайн.

През 2015 г. Google заяви, че ще осигури безплатни обучения за дигитални умения на един милион европейски граждани.

Впоследствие компанията обяви, че ще удвои усилията си и ще обучи 2 милиона европейци до края на 2016 г. През тази година Google ще инвестира 42 млн. евро, за да изгради платформата в Европа.

„Със старта на българския Дигитален гараж ние искаме да дадем възможност на настоящата и бъдещата работна сила на страната да придобие дигитални умения, да подпомогнем малките и средните компании да ускорят растежа си, както и да улесним достъпа им до световните пазари”, каза Парис Чилдрес, мениджър бизнес развитие на Google за България.

Всъщност липсата на дигитални умения е едно от най-големите предизвикателства за Европейския съюз и Централна Европа в частност. Според ЕК почти половината от населението в ЕС (47%) не разполага с адекватни дигитални умения, докато в близко бъдеще 90% от работните места ще изискват някакво ниво на дигитални компетенции. Комисията прогнозира, че 825 000 работни места ще останат незаети до 2020 г. заради липсата на такива умения.

Това е особено важно за България, тъй като според Индекса за дигитална икономика и общество (DESI) страната ни заема предпоследно място в ЕС по отношение на дела от хора с базови дигитални умения (31% срещу средно 55% за ЕС). Освен това 40% от българите нямат никакви дигитални знания.