Наскоро платформа за управление на хотели и ваканционни имоти Quendoo привлече над €1 милион от Фонда за капиталови инвестиции на Българската банка за развитие. Това е десетата сделка за фонда от Групата на Българската банка за развитие, който до момента е инвестирал капитал за растежа на малките и средни компании у нас в размер на над 30 милиона лева.

Българският стартъп ще използва набрания от ББР капитал за подобряване на своите продукти и за навлизане на нови пазари, заяви в студиото на Money.bg Горян Върбанов, който е съосновател на Quendoo.

"Това е втора инвестиция за нас. Първата, когато започнахме преди три години, бяхме подкрепени финансово от "Витоша Венчър" със €750 000. Сега това е втори рунд, който е в размер на €1 милион, като тук съответно "Витоша Венчър" записват €200 000, а Фонда за капиталови инвестиции на Българската банка за развитие - €800 000. Значи до тук инвестицията в компанията ни е €1 750 000. Това ни прави един от сериозните стартъпи в България", уточнява Върбанов.

Платформата за управление на хотели Quendoo привлече финансиране от Фонда за капиталови инвестиции на ББР

Платформата за управление на хотели Quendoo привлече финансиране от Фонда за капиталови инвестиции на ББР

Тя предлага комплексно облачно решение за увеличаване на онлайн присъствието и приходите от продажби на хотелите

Работата по набиране на капитал започва преди около половин година. Днес от Quendoo са благодарни на ББР, че вярва в бизнес идеите им и вижда техния потенциал на фона приключил цикъл на финансиране от страна на българската екосистема от фондове.

"Доста от фондовете у нас вече нямат възможност за финансиране, но за голяма наша радост ББР видя потенциала в проекта. Визията за развитие им допадна и решиха да финансират, като ние тепърва ще работим заедно с тях."

Quendoo стъпва на българския пазар през февруари 2022 година, предлагайки комплексно облачно решение за увеличаване на онлайн присъствието и приходите от продажби на хотелите. Платформата интегрира основни дигитални инструменти за оптимизиране на дейността на хотели и ваканционни имоти, включително система за резервации, инструмент за управление на маркетинговите канали, уебсайт генератор и системи за картови разплащания.

Снимка 642970

Източник: ББР

Защо държавен, а не частен фонд?

Горян Върбанов казва, че пред Quendoo никога не е стоял въпросът дали да използват държавен или частен фонд и подчертава, че плюсовете при използването на държавен са повече. Доволни са, че са намерили подходящите хора, на които да продадат дялове от фирмата, която да инвестира капитал без изискване за участие в оперативното управление на компанията.

"Фондът на ББР има доста позитивен фактор. За много клиенти, бъдейки подкрепени от държавна институция, това е знак, че се прилагат много по-стриктни правила за финансиране. А това за нас е фактор, който би ни позволил дори да се маркетираме."

ББР е подкрепила 27 333 български микро, малки и средни компании

ББР е подкрепила 27 333 български микро, малки и средни компании

За своята 25-годишна история банката е реализирала 3 специални мандата на държавата и е отпуснала финансиране на стойност 7,4 млрд. лв.

Навлизане на нови пазари

Предприемачът споделя, че бизнесът им има амбициите да бъде с европейски мащаб. Част от сумата е предвидена за разработването на нови продукти и за обновяване на платформата, а другата част за навлизане на нови пазари.

За целта предстои много работа по интеграция с различните системи на пазарите, на които българската компания ще навлезе. Процесът не е лесен, но със сигурност ще се случи.

"Освен към България, ние гледаме сериозно към пазарите на Великобритания и Румъния", казва съсобственикът на Quendoo.

Към момента клиенти на компанията са големи български курорти като Албена, Ривиера и Слънчев бряг. Върбанов е сигурен, че тези сериозни корпорации са доказателство, че ще пожънат успех и с чуждестранния бизнес.

От идея до иновативен бизнес

Всичко започва преди няколко години, когато Горян Върбанов и неговите съдружници, които имат успешен бизнес в сферата на недвижимите имоти, по време на най-голямата криза на пандемията се оказват с около 300 апартамента в Слънчев бряг, които никой не иска да купи и стоят празни.

"Аз се нагърбих тогава с безумната идея да ги отдаваме под наем, за да получаваме някакви приходи от тях. Този опит завърши не много удачно и в един момент аз реших, че няма как имоти да се управляват без качествен софтуер. Така си направихме софтуер, с който да управляваме тези наши си имоти.

По-късно пазарът се раздвижи, апартаментите бяха продадени, а ние останахме със софтуера, който създадох. Така решихме да го превърнем в една платформа, подобна на Airbnb, но бързо осъзнах, че хората в бранша имат големи проблеми с управлението на техните хотели и ваканционни имоти.

Към днешна дата предприемачът и неговите партньори са доволни, че са все по-разпознаваеми и са сигурни, че тепърва цялата туристическа индустрия може да бъде още по-добре оптимизирана, включително с помощта на изкуствения интелект.

Гледайте целия разговор с Горян Върбанов във видеото!