Чистата печалба на шведската търговска верига за облекло H&M през първото тримесечие на тази година е спаднала с 29,6% до 2,55 млрд. шведски крони ($312 млн.), съобщават от компанията.

От друга страна оборотът на търговеца се е увеличил за периода с 8,5% до 43,69 млрд. крони ($5,36 млрд.) в сравнение с миналата година.

Върху печалбата на H&M негативно е повлиял силният долара, който съществено е увеличил цената на закупуваните от нея стоки.

А така също отстъпките, които компанията е била принудена да прави, заради големия обем непродадени зимни дрехи поради топлата есен и зима.

Компанията планира да открие 425 магазина през текущата финансова година, главно на пазари, където H&M вече присъства. Но се предвижда и навлизането в страни като Нова Зеландия, Кипър и Пуерто Рико.

Компанията възнамерява скоро да започне интернет продажби в Япония, малко след това и в Гърция, Канада и Южна Корея, информира rns.online.