Любимите на мнозина известни марки имат големи планове за Африка.
Шведската верига за облекла H&M навлиза в Южна Африка този месец, като с това прави първа крачка на африканския пазар. Американската верига кафе-ресторанти Starbucks ще открие първия си магазин в Южна Африка в началото на 2016 г. Американската верига за понички Dunkin Donuts също обяви планове да отвори магазин в страната, съобщи СNN.
Големите компании се насочват към африканския континент, за да реализират печалба в разрастващите се нововъзникващи пазари. Очаква се икономиката на Субсахарска Африка да нарасне с близо 4% през 2015 г., а компаниите гледат на Южна Африка като вход към региона.
Търговецът на модни дрехи и аксесоари H&M бе последният, който настъпи на пазара по-рано този месец с отварянето на два магазина в Кейптаун и Йоханесбург в Южна Африка. Хиляди клиенти се стекоха към магазините, а някои купувачи дори спяха пред моловете две поредни нощи, за да са първите влезли в магазините.
Фирмите не изглеждат разколебани от слабата южноафриканска икономика, която в момента изостава спрямо останалата част от региона. Правителството очаква растеж от едва 1,5% за тази година.