Трудно е да се разкаже само една история за първите 25 години от бизнеса на Amazon. Компанията за онлайн търговия на Джеф Безос промени пазаруването, като наложи бързата и удобна онлайн търговия. Освен нея Amazon започна да разработва и облачни услуги през 2006 година, а сега е водеща в сектора.

В допълнение към софтуерните разработки и търговията, компанията на Безос е още доставчик, телевизионен продуцент, рекламодатели и хранителен магазин.

Всички тези полета на дейност на компанията са разгледани в новия филм за нея "The Age of Amazon". От него се открояват 4 извода, за които разказва CNN.

1.Amazon наистина слуша това, което казвате на Alexa

Тъй като технологиите в един дом стават в все по-развити - от говорителите до микроволновата фурна, потребителите започнаха да се чудят дали компаниите, които разработват тези устройства не ги подслушват наистина.

Amazon бе сериозно критикувана през април, когато нае хиляди служители, които да слушат и описват това, което потребителите казват на гласовия асистент Alexa. Тогава от компанията на Безос съобщиха, че потребителите могат да откажат да бъдат подслушвани.

Специалисти твърдят, че Amazon не подслушва репликите към Alexa с цел да наруши личното пространство на потребителите си или да събира данни за тях, а за да подобри услугата. От компанията обаче, твърдят, че не подслушват всичко. Те извличат много малка част от разговорите на потребителите с Alexa, за да усъвършенстват разчитането на човешката реч от софтуера. Аудиото, което използват не се съхранява при другите клиентски бази данни.

2.Amazon пази политиката си за нулев данък

Бизнесът на най-богатия човек в света търпи много критики, особено от представителя на демократите Барни Сандърс, че не е плащал данък на доходите си между 2017-2018 година, въпреки че Amazon е една от компаниите с най-голяма пазарна капитализация в света и е спечелила милиарди през този период. Но според компанията, тази политика е правилна.

"Плащаме всички данъци, които се изискват от нас. Ако не сме плащали определен данък, то е защото правителството в САЩ не го изисква", заявява Джеф Уик, ръководител на потребителския бизнес на Amazon на глобално ниво.

Той обяснява, че поради инвестициите на компанията в развитието на инфраструктура има приспадане на данъчната такса, която се определя в данъчния кодекс.

Amazon ще дарява непродадени стоки

Amazon ще дарява непродадени стоки

Целта е да се намали замърсяването на околната среда и същевременно да се помогне на нуждаещите се

3.Стратегическата частна линия на Amazon

Често Amazon позволява на трети страни да продават продуктите си чрез платформата, но след това компанията на Безос започва да произвежда някои от тези стоки сама. От 2017 година насам онлйн търговецът е разработил стотици свои марки, някои от които не носят името на компанията, като Wag и Carfted Collar. Напоследък нашумя модния бранд на Amazon, тъй като търговецът нае инфлуенсъри, които да промотират дрехите.

Едни от най-продаваните стоки на търговеца са часовниците, които той сам произвежда. Amazon първо е продавала други такива аксесоари, но щом е забелязала търсенето им, е разработила и свой бранд.

"Така правят търговците. Зареждат неща, за да видят дали ще се купуват. Ако се търсят, тогава започват да произвеждат свои по-евтини варианти", обяснява Уик.

4.Услугите за банкиране на Amazon

Някои анализатори смятат, че Amazon може да промени и изцяло банковото дело, както се случи с търговията. Предвид действията на компанията това може наистина да стане. Тя си партнира с JPMorgan Chase, за да създаде кредитна карта за лоялните си клиенти през 2017 година. От компанията преди са заявявали, че обмислят откриването на разплащателни сметки на Amazon в големи банки или разработването на начин да се плаща от човек на човек с Alexa.

Силициевата долина харчи милиарди долари на година, опитвайки се да влезе в този бизнес, затова трябва да очакваме това скоро да се случи.