Кампанията на Доналд Тръмп за връщане в Белия дом определено страда от влизането на Камала Харис в надпреварата, но още по-тежък удар понесе социалната мрежа на експрезидента. Акциите на Trump Media - компанията зад платформата Truth Social, загубиха над една четвърт от стойността си, след като стана ясно, че републиканецът няма да се изправи срещу Джо Байдън през ноември.
Няма спор, че тук виждаме оттегляне на част от инвеститорите "конюнктурчици", които очакват при втори мандат на Тръмп Truth Social да стане официален орган на Белия дом и стойността на социалната мрежа да скочи. Освен това обаче налице е и друг проблем, с който Демократическата партия няма общо - сайтът просто не печели пари.
Затова и сега Trump Media започва ново начинание, което най-накрая може да донесе печалба - залага много на собствена стрийминг платформа, пише CNN.
Името ѝ е Truth+ и вече е достъпна за Android, iOS и през браузър. Съдържанието - новини, "християнско съдържание и семейни програми". От компанията посочват, че ще излъчват предавания, които са "изоставени от големите корпорации" или има риск да паднат от ефир - но без да дават примери.
Целта е създаването на консервативен еквивалент на Amazon Prime Video и Netflix, като хората на Тръмп притежават цялата техническа инфраструктура - със своя мрежа за доставка на съдържание, собствен център за данни, сървъри, рутери и софтуер. Накратко - неподлежаща на бойкот от Big Tech.
Потенциалните гласоподаватели на републиканеца са една немалка аудитория от потенциални клиенти, но тепърва ще видим дали готовите да пуснат бюлетина са готови и да плащат месечна такса.
За Trump Media е добре да са. Truth Social е на загуба в размер на 16,4 млн. долара за тримесечие, а приходите са много под един милион долара - и намаляват на годишна база. Оправданието е, че част от харчовете са били свързани именно с изграждането на Truth+.
Макар самият Доналд Тръмп да губи милиарди от проблемите на социалната си мрежа, идва и въпросът дали тя въобще му трябва - след като междувременно миналият плътно в неговия лагер Илон Мъск го покани на приятелски двучасов разговор с няколкостотин милиона слушатели в социалната си мрежа X/Twitter.
На фона на всичко това на Уолстрийт се питат защо Trump Media беше оценена толкова високо при дебюта си.