Европейският съюз искат 75% от компаниите да надграждат и автоматизират дейностите си чрез изкуствен интелект, но, за да се случи това, има много работа за вършене - а на този фон в Азия не чакат и са много активни в това да внедряват нови технологии с цел да надскочат своите конкуренти. Това коментира президентът на Microsoft за Централна Европа и Централна Азия Мишел Симънс по време на среща с журналисти след откриването на Microsoft AI Tour в Прага.

Money.bg е единствената българска медия, която отразява събитието.

"Понякога, по чисто културни причини, регулацията се използва като оправдание за по-бавната реакция. (...) Смятам, че в Европа често липсва яснота какво означават регулациите за конкретно за дадения бизнес и как се постигат иновации в този контекст. Технологичните умения в Централна Европа са много високи - не става дума за това, че липсват. По-скоро е фактор желанието да бъдеш малко по-дързък. Да работиш с малко по-бързо темпо", коментира Симънс.

Microsoft: Всеки долар, вложен в AI, връща обратно $3,50

Microsoft: Всеки долар, вложен в AI, връща обратно $3,50

Изкуствен интелект и квантов компютър заедно са открили за няколко часа нови материали за батерии с по-малко литий

Тя беше категорична, че подходът на Microsoft по отношение на изкуствения интелект в голяма степен съвпада с правилата, които ЕС заложи в нарочен Законодателен акт: "Защо да няма регулации на AI? Не е нужно това да се противопоставя на иновациите".

По думите на регионалния президент на Microsoft по-голям фактор е управлението на промените на организационно и културно ниво в рамките на бизнеса. Симънс отново припомни, че даже през следващата година се очаква по-голямата част от IT разходите да са извън облака - но парите, давани за AI, ще се удвоят до 2030 г. според прогнозите на анализаторите.

Промяна в сегашно време

Microsoft, очаквано, разглеждат навлизането на изкуствения интелект като възможност бизнеси и даже правителства да ускорят преминаването си от собствена инфраструктура към cloud решения - а и към платформи с изкуствен интелект, направени специално за нуждите на клиента.

"Служителите вече използват AI, но те си "носят" собствените инструменти на работа. Това създава и предизвикателства по отношение на сигурността - използват се масово достъпните публични платформи за корпоративна и често конфиденциална информация. В такава ситуация започваш да разсъждаваш за това, че се нуждаеш от AI стратегия - повечето компании искат да имат такава, но реално нямат", подчерта Симънс.

Изненадваща прогноза:  ето колко процента от работните места може да заеме AI до 10 години

Изненадваща прогноза: ето колко процента от работните места може да заеме AI до 10 години

Според американски технологичен експерт "манията по изкуствения интелект е прекалена"

Според нея на ръководно равнище темата става актуална на все повече места, но трябва да се говори и върши още повече - и то далеч не само заради рисковете за сигурността на данните. На някои места вече се вижда и желание за по-"дързък" и иновативен подход.

Тя посочи Естония, Гърция и Албания, които използват AI, за да подобрят административното обслужване на гражданите. Финансови компании пък намират приложение на изкуствения интелект в анализ на данните, но също и в обслужването на клиенти.

Има и добри примери от производството: "Работили сме с Mercedes-Benz на глобално равнище по отношение на достъпа до документация за техните клиенти, но също и по отношение на решения за намирането на най-подходящите продукти при създаването на нови автомобилни дизайни".

Говорим все за тясно специализирани приложения на AI като инструмент в полза на хората - и с ясна стратегия за употреба. Всичкото маркетингово говорене за универсален и всемогъщ изкуствен интелект, което чуваме в потребителската сфера, прави впечатление със своето отсъствие в дискусиите по отношение на професионалните приложения.

AI прави разликата

"58% от компаниите анализират възможната употреба на генеративния изкуствен интелект, тоест очевидно има интерес. Едно от големите предизвикателства е свързано със способностите - притесняваме се за работните места, но всъщност бизнесът казва, че все още няма достатъчен достъп до кадри с AI способности. Компаниите даже са склонни да предпочетат по-неопитния кандидат, който обаче може да работи с инструменти с изкуствен интелект - а не този с по-големия стаж, който обаче не може да борави с тях", подчерта Симънс.

По думите ѝ "трансформационната природа на AI" дава възможност на Европа, ако се движи с темпото на САЩ, да прибави близо 900 млрд. към своя БВП.

Ако това не се случи, поне Microsoft няма да се оправдават с регулациите на ЕС.