Кибер понеделникът е на път да се превърне в най-големия ден за пазаруване по интернет в САЩ, тъй като купувачите постигнаха изгодни сделки с играчки и електроника, като все повече купуваха през смартфоните си.

Пазарното събитие се очаква да генерира продажби от 6.6 млрд. долара, в сравнение с 5.6 млрд. долара година по-рано, според Adobe Analytics, който измерва 80% от всички онлайн транзакции от топ 100 търговци на дребно в САЩ.

Няколко часа преди края на пазарния ден покупките от смартфоните са на стойност 1.12 млрд. долара.

Лудото пазаруване продължи през по-голямата част от седмицата. Amazon.com заяви, че е счупила рекордите за продажби през този уикенд и е на път да го направи и в Кибер понеделника. Денят на благодарността и Черният петък, по време на които купувачите похарчат 7.9 млрд. долара, също са генерирали рекордни онлайн продажби.

Най-голямото събитие за пазаруване в света обаче си остава "Денят на необвързаните" в Китай, в който Alibaba Group Holding реализира продажби от 25.4 млрд. долара.

Онлайн продажбите подобриха цялостната перспектива за традиционните търговци на дребно в САЩ, които вече не залагат само на физическите магазини.

Много от промоциите в Кибер понеделника не бяха нещо специално. "Не беше толкова вълнуващо, колкото го представи маркетингът. По-голямата част от тези "оферти" са валидни от края на октомври или началото на ноември", посочи Гуру Харихаран, изпълнителен директор на софтуерната фирма за електронна търговия Boomerang Commerce.

Според фирмата онлайн търговците на дребно, включително Amazon, предлагат по-големи отстъпки за повече от най-популярните си играчки през тази година, отколкото през миналата. Гигантът в електронната търговия обяви, че е продал 3 млн. играчки по средата на Кибер ​​понеделника.