Технологичните и интернет титани бяха първите, които достигнаха до 1 трилион долара пазарна стойност на акциите си. Следващите компании обаче, които биха могли да влязат в най-елитния клуб на Wall Street, са по-известни с пластмасата си, пише Reuters.

Растящите цени на акциите задвижват компаниите за кредитни и дебитни карти Visa и Mastercard нагоре в класациите за пазарна стойност. Към момента фирмите заемат 7-а и 11-а позиция сред компаниите в S&P 500.

Цените на акциите както на Visa, така и на Mastercard са нараснали с приблизително 50% през последната година.

Въпреки че акциите може да не поддържат този бърз темп, и двете компании имат възможността да достигнат до стойност над 1 трилион долара до 2023 година, ако те поддържат средните си годишни печалби от последните три години за период от още три години. Така те биха могли да надминат дори Facebook и Berkshire Hathaway по пазарна стойност, ако последните също поддържат скорошните си темпове на растеж.

Причината за възхода се крие в прехода към безкасови финансови транзакции, породени от ръста в онлайн пазаруването. По думите на анализаторите компаниите буквално са посредници и седят между банките, потребителите и търговците, което може само да гарантира завиден успех.

4-те компании за $1 трилион: По какво си приличат и по какво се различават

4-те компании за $1 трилион: По какво си приличат и по какво се различават

Последната от тях мина заветната граница преди дни

Visa имаше пазарна стойност от 449 милиарда долара, а капитализацията на Mastercard беше около 324 милиарда долара към края на четвъртък. Клубът от 1 трилион долара понастоящем включва Apple, Microsoft и компанията майка на Google - Alphabet. Вчера за малко част от клуба стана и Amazon.

Приходите както на Visa, така и на Mastercard почти се удвояват през последните им пет фискални години, до близо 23 милиарда долара за Visa и около 17 милиарда долара за Mastercard, показват данни на Refinitiv.

Около 43% от потребителските покупки по целия свят, с изключение на Китай, се извършват цифрово. За сравнение, през 2010 година този процент е бил 28%.

Visa държи 60% дял от пазара на кредитни и дебитни карти, следван от Mastercard с 30%. След тях се нарежда American Express с далечните 8,5%.

Въпреки значимостта си за финансовите си операции, Visa и Mastercard са категоризирани като част от сектора за информационни технологии на S&P 500. Докато Apple, Microsoft и чип компании като Intel често печелят лъвския дял на вниманието, Visa и Mastercard също са ключови участници в надпреварата за технологичните акции.

Оценките и на двете компании се разшириха до най-скъпите им стойности от поне десетилетие. И двете акции се търгуват с по-висока премия на пазара от средната през последните пет години.

Анализаторите са на мнение, че сега рисковете за компаниите включват по-голямата конкуренция в платежния сектор от страна на големите технологични компании, дигиталните валаути, както и по-строгите правителствени регулации по целия свят, които могат да възпрепятстват достъпа до платежните услуги.

Иначе компаниите далеч не седят неподвижно. По-рано този месец Visa се съгласи да закупи Plaid в сделка за 5,3 милиарда долара, а през август Mastercard се съгласи да закупи по-голямата част от корпоративните услуги на скандинавската разплащателна група Nets за около 3,19 милиарда долара.

Visa и Mastercard преосмислят поддръжката на Libra

Visa и Mastercard преосмислят за поддръжката на криптовалутата на Facebook

На фона на глобалния скептицизъм към дигиталната валута