Изминалата 2016-а година се оказа силна за пазара на нови автомобили в Германия. Продажбите са се увеличили с 4,5% до 3,35 милиона коли, което е най-доброто постижение от 7 години насам.
През декември ръстът на годишна база е 3,7% до 256 533 коли. Статистиката показва, че Toyota се справя най-добре на германския пазар през декември, а продажбите на Volkswagen продължават да спадат заради последствията от глобалния скандал "Дизелгейт".
Според агенция Reuters засилването на продажбите на нови автомобили в Германия се дължи и на по-ниските цени на горивата и по-ниските лихвени проценти на кредитите.
През декември ръстът на продажбите на Toyota е 43%, но японската компания дори не влиза в Топ 3 на марките с най-голямо увеличение. Тук шампион е Alfa Romeo с ръст от 126%, благодарение на новия модел Giulia, следват Porsche с 80% и Lexus с 65% ръст.
Продажбите на коли с марката на Volkswagen спадат с 16% през миналия месец, но другите компании на VW Group се представят отлично. Porsche отчита ръст от 80%, а Skoda - 25% увеличение на продажбите. При SEAT също има ръст - 13%, както и при Audi - 11 процента.
Сред германските марки добре се представя Mercedes с увеличение от 7,7%, при Opel ръстът е 1,8 процента, а продажбите на BMW запазват нивото си.
Сред губещите в Германия е Ford - понижение на продажбите с 5%, при Hyundai също има спад - 12%, както и при Nissan - 13%. Най-голям обаче е спадът да луксозната марка на Citroen - DS, която отчита спад на продажбите от 33%.
В същото време Renault отчита ръст с 20%, при Dacia той е 18%, при Citroen - 11 процента, а при Peugeot - 4,9.
Източник: autoclub.bg