Японският автомобилен производител Toyota отчете скок на печалбата си за второто тримесечие, но намали целта си за годишните продажби.
Най-големият автопроизводител в света обяви, че нетната ѝ печалба се е качила с 14% в периода между юли и септември и е стигнала до 5 млрд. долара, съобщи BBC.
Продажбите за тримесечието са се повишили с 8,4% до 7,1 трилиона йени, благодарение на по-слабата японска валута.
Въпреки силните продажби в най-големия пазар на компанията - Северна Америка, Toyota намали целта си за продажбите през годината в Япония и развиващите се пазари.
Сега компанията очаква да продаде 10 милиона превозни средства в световен мащаб до март 2016 г., което е със 150 000 по-малко спрямо предишната прогноза.
Пониженото очакване е налице, въпреки че Toyota си възвърна титлата на най-големия производител на коли в света по продажби през първите 9 месеца на тази година, която по-рано бе в ръцете на германския концерн Volkswagen.
Оперативната печалба на японската марка през второто тримесечие се е покачила с 26% до 827 млрд. йени.
Същевременно автопроизводителят се опитва да намали разходите и да подобри производителността в заводите, тъй като е изправен пред спад на много пазари.
Миналия месец компанията изтегли 6,5 милиона автомобила по света заради проблеми при механизма за управление на прозорците, които биха могли да доведат до пожар.