Японският автомобилен производител Toyota отчете скок на печалбата си за второто тримесечие, но намали целта си за годишните продажби.
Най-големият автопроизводител в света обяви, че нетната ѝ печалба се е качила с 14% в периода между юли и септември и е стигнала до 5 млрд. долара, съобщи BBC.
Продажбите за тримесечието са се повишили с 8,4% до 7,1 трилиона йени, благодарение на по-слабата японска валута.
Въпреки силните продажби в най-големия пазар на компанията - Северна Америка, Toyota намали целта си за продажбите през годината в Япония и развиващите се пазари.
Сега компанията очаква да продаде 10 милиона превозни средства в световен мащаб до март 2016 г., което е със 150 000 по-малко спрямо предишната прогноза.
Пониженото очакване е налице, въпреки че Toyota си възвърна титлата на най-големия производител на коли в света по продажби през първите 9 месеца на тази година, която по-рано бе в ръцете на германския концерн Volkswagen.
Оперативната печалба на японската марка през второто тримесечие се е покачила с 26% до 827 млрд. йени.
Същевременно автопроизводителят се опитва да намали разходите и да подобри производителността в заводите, тъй като е изправен пред спад на много пазари.
Миналия месец компанията изтегли 6,5 милиона автомобила по света заради проблеми при механизма за управление на прозорците, които биха могли да доведат до пожар.



USD
CHF
EUR
GBP