Американската компания Wal-Mart Stores, най-големият търговец на дребно в света, проучва възможностите да продаде японския си бизнес. За тази цел води съответни преговори с банки, информира Интерфакс, позовавайки се на публикации в световни медии.

Японският пазар се смята за един то най-сложните в света за чуждестранните търговски вериги. Например британската Tesco и френската Carrefour така и не успяха да изработят правилни бизнес стратегии и се отказаха да работят в Страната на изгряващото слънце.

Американската търговска верига Wal-Mart дойде в Япония през 2002 година, но и досега нейните супермаркети в страната Seiyu не успяват да се похвалят с успехи.

През януари тази година Wal-Mart се договори за сътрудничество с Rakuten Inc. - най-голямата компания в Япония в сферата на интернет търговията, за да подобри конкурентните си позиции в борбата с Amazon.com Inc. в Азия и САЩ.

През април Wal-Mart обедини британските си активи (веригата супермаркети Asda) с компанията J Sainsbury, а през юни продаде контролния пакет акции на бразилското си поделение.

Заедно с това Wal-Mart се стреми да се пребори с Amazon за огромния индийски пазар, като обяви намерението си да вложи $16 млрд. в компанията Flipkart.