След като Stalder Polska Sp. Z.o.o. се отказа от процедурата, друга полска компания - Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA, ще бъде избрана за доставката на 35 мотрисни влака съгласно Закона за обществените поръчки, съобщават от Министерството на транспорта и съобщенията.

Прекратяване на подписания договор

Освен отказ по конкретната процедура, Stalder поиска и прекратяване на договора за доставка 7 двуетажни влака, подписан в края на месец април. Парите за тях бяха осигурени по Плана за възстановяване и устойчивост.

Предметът на документа включваше нулевоемисионни електрически влакове с минимум 300 седящи места, поддръжката им за срок от 15 години, както и обучение на персонала.

Първоначалният срок за внасяне на банкова гаранция от страна на изпълнителя беше 30 работни дни от получаване на уведомление за осигурено финансиране. След искане на Stadler, срокът беше удължен с още 52 работни дни, които изтекоха на 22 юли.

Първата в България частна компания за пътнически влакове "Пимк" иска да пусне бърз влак до морето

Първата у нас частна компания за пътнически влакове иска да пусне бърз влак до морето

Кои са другите дестинации, до които може да пътуваме с новите влакове?

"В хода на преговорите между Министерството и Stadler бяха положени много усилия за постигане на взаимноизгодни решения, в рамките на закона", коментираха от Министерството на транспорта.

От ведомството допълват, че решението на Stalder да прекрати вече сключен договор за доставка, както и да се оттегли от ключова процедура с обществено значение не отговаря на добрите търговски взаимоотношения.

Полският производител на релсови превозни средства PESA е добре познат на българския пазар. Първите модерни трамваи в столицата бяха доставени именно от тях.