Приложението за съобщения Messenger на Facebook вече ще предоставя услуги, свързани със самолетни полети.
Пътниците, ползващи националния превозвач на Холандия KLM (част от холдинга Air France – KLM), скоро ще могат да се чекират, да получават актуализации за полетите, да правят промени в пътуването и да говорят със служители по обслужване на клиенти директно от чат приложението Messenger.
KLM е първата авиокомпания и първият голям европейски партньор на платформата за съобщения на Facebook, която се използва от 800 милиона души по целия свят.
Американската социална мрежа гледа на обслужването на клиенти като на естествено продължение на приложенията за чат, които са били създадени именно за чатене. Facebook пусна насочената към бизнеса услуга Messenger for Business преди година, за да прокара „разговорната търговия” с идеята, че скоро ще говорим и правим трансакции с фирми през приложения за съобщения.
Оттогава компании от все повече сектори опитват услугата, за да комуникират с клиентите си. Сред тях са хотелската верига Hyatt и търговските вериги Walmart и Everlane. Като пример за вида, в който ще навлязат търговските сделки, са потребителите на Uber и Lyft, които могат да си поръчат такси, като натиснат новата опция за транспорт в Messenger и споделят детайли с приятелите си.
Примамката за добавяне на авиокомпании в приложението се крие в това, че приблизително 80% от пътуващите във всеки един самолет в САЩ имат Messenger, обясни за USA Today Дейвид Маркъс, вицепрезидент на Facebook, отговарящ за всички Messenger продукти.
Американската технологична компания е вдъхновена от азиатските услуги за съобщения като WeChat, Line и KakaoTalk, които помагат на потребителите да си поръчват превоз, да си записват час за преглед при лекар, да резервират маса в ресторанти, да си купуват обувки, да играят игри, да пускат фиш за лотария и да изпращат пари на приятели – всичко това в рамките на приложенията.
Анализатори прогнозират, че платформите за съобщения могат един ден да засенчат социалните мрежи като любимото занимание на потребителите онлайн. Около 2,5 милиарда души са се регистрирали, за да използват поне едно приложение за съобщения, сочи консултантската компания Activate. Тя предвижда броят им да достигне 3,6 милиарда души до 2018 г.