Търсенето на първокласни алкохолни напитки в Европа нараства, като продажбите на коняк през 2021-а година са се увеличили с 30,9%. Това е 16,2%  повече от нивата преди пандемията, показват данните на индустрията, публикувани тази седмица.

Според тях около 223,2 милиона бутилки са били продадени през миналата година и това е донесло на френската компания 3,6 милиарда евро. Според прогнозите, тази година търсенето ще е още по-голямо, защото се наблюдава засилен интерес към по-изисканите питиета.

Бутилка коняк от 1762 г. бе продадена за $150 000

Бутилка коняк от 1762 г. бе продадена за $150 000

Най-старият продаван на търг

"Този растеж отразява реално възстановяване на коняка, както и новите потребителски навици", се казва в изявление на индустриалната група. Нейният председател Кристоф Варал коментира пред френските медии, че "търсенето на коняк, който е само един, никога не е било толкова важно за европейските пазари, както тази година, която трябва да покаже дали тенденцията за ръст на търсенето наистина ще се запази".

Отвъд океана нещата също изглеждат добре за производителите на френския коняк. В САЩ, която е и най-големият пазар за износ, миналата година са закупили 115 милиона бутилки, което е с 11% повече в сравнение с 2020-а.

Продажбите в Китай, вторият по големина пазар на коняк в света, са нараснали с 56% с 34 милиона продадени бутилки. На трето място се нарежда Европа с 37 милиона продадени бутилки.